کد خبر: 62391 A

اعتراف رامبد جوان در آستانه پخش «خندوانه» / در فصل هفتم انگیزه و انرژی لازم را نداشتم

اعتراف رامبد جوان در آستانه پخش «خندوانه» / در فصل هفتم انگیزه و انرژی لازم را نداشتم

تاکنون حدود ۸۰۰ قسمت از برنامه خندوانه پخش شده است.

ایران آرت: رامبد جوان با اعتراف اینکه در فصل گذشته (هفتم) از برنامه «خندوانه» انرژی و انگیزه همیشگی را نداشته است، دلایل این اتفاق را توضیح داد و در عین حال به مخاطبانش قول داد که فصل جدید را که از دوشنبه ـ ۱۷ آبان ماه ـ پخش آن در شبکه نسیم آغاز می شود، با انگیزه ۱۰۰ شروع کنند.

به گزارش ایسنا، رامبد جوان درباره نگاهی که خودش و تیم برنامه ساز به  «خندوانه» دارند، گفت: «خندوانه» برای ما محلی برای تجربه کردن، زندگی، معاشرت، حال خوب به دست آوردن و حال خوب منتشر کردن است و اینکه تا جایی که می توانیم سعی کنیم با هم یک فضای شاد ایجاد کنیم.

او ادامه داد: ما در فصل جدید خودمان را متوسل کردیم به بحث های علمی که باعث ساخت و ساز «خندوانه» شد؛ یعنی چیزهایی که ثابت می کنند «خندوانه» از نان شب واجب تر است. برای برخی شاید «خندوانه» دم دستی شده باشد، ولی برای ما همچنان فضای دلچسبی است.

جوان که در برنامه «پرانتز باز» صحبت می کرد، در پاسخ به اظهارات مجید واشقانی، مجری برنامه مبنی بر اینکه «خندوانه» در ابتدا برنامه ای ساده بود که با دو صندلی و چند تماشاگر شروع شد و در ادامه به یک بِرند تلویزیونی تبدیل شد، این بلوغ چگونه شکل گرفت؟ گفت: در فصل جدید می خواهیم ارجاعی بدهیم به اینکه چرا «خندوانه» را ساختیم. معیاری جهانی درباره استرس وجود دارد. استرس باعث همه بیماری های ممکنی می شود که در بدن می تواند رشد و منجر به اتفاقات ناگوار شود. چیزی که می تواند استرس را در آدم ها کم کند، سرگرمی و شاد بودن است و ما متاسفانه به این قضیه موضع داریم. فکر می کنیم اگر آدم های شاد و حتی آدم های الکی شاد و اهل معاشرتی باشیم، آدم کم ارزشی به حساب می آییم؛ بنابراین سعی می کنیم آدم های جدی باشیم. اما در روانشناسی مدرن معیارها متفاوت است. 

او ادامه داد: آنچه برای من جالب است اینکه در دنیا هر نوع استرسی یک عددی دارد. این خیلی بانمک است که در جهان استانداردی وجود دارد که می گوید اگر ۱۶۰ واحد استرس به شما وارد شود، باید در خانه استراحت کنید و ریکاوری شوید. این در حالی است که تحقیقی وجود دارد مبنی بر اینکه متاسفانه آدم ها در تهران روز را تا ۱۰ صبح با ۱۸۰ واحد استرس شروع می کنند. حال ماجرا اینجاست که چه چیزی می تواند استرس را کم کند. پاسخ این است، فقط و فقط خندیدن و شاد بودن. هرچه خندان تر و شادتر باشیم و این شادی را به دیگران منتشر کنیم، رسالت انسانی خود را بهتر برگزار کرده ایم. با چنین نگاهی ما «خندوانه» را با انگیزه بالا و انرژی ۱۰۰ می سازیم و سعی می کنیم به مردم حال خوب بدهیم و یادآوری کنیم خانم ها و آقایان لطفا شاد باشید!

او در پاسخ به اینکه تاکنون چند قسمت از «خندوانه» روی آنتن رفته است؟ یادآور شد که فکر می کنم حدود ۸۰۰ قسمت از این برنامه پخش شده است.

رامبد جوان در پاسخ به پرسش دیگر مجید واشقانی که آیا تمامی این ۸۰۰ قسمت را با انگیزه و انرژی بالا ساخته است؟ اذعان کرد: اعتراف می کنم در فصلی که گذشت (فصل هفتم) انگیزه و انرژی ام کم بود. من هم به اندازه همه آدم ها استرس، نگرانی و دلواپسی کرونا را داشتم. هر لحظه فکر می کردم من که ماسک ندارم، برخی دیگر هم در برنامه ماسک ندارند و از طرفی برخی از آدم ها را دور هم جمع کرده ایم، هر لحظه ممکن است اتفاقی بیفتد و خدایی ناکرده باعث انتشار این بیماری شویم. خب این مساله خیلی استرس زا بود. از طرفی حال مردم هم بد بود، مسائل اقتصادی هم به روزگار آدم ها فشار می آورد و کرونا هم مزید بر علت شده بود. در نتیجه من هم تحت تاثیر این فضا، انرژی لازم را نداشتم.

مجری «خندوانه» در عین حال گفت: فصل جدید برنامه را که از دوشنبه این هفته آغاز می شود و هنوز ضبط آن را آغاز نکردیم، با تمام قوا و انرژی بالا و ۱۰۰ می خواهیم شروع کنیم. و انقدر آیتم ها و مواضع جذاب و انسانی و دوست داشتنی خواهیم داشت که می تواند لحظه به لحظه و جز به جز به مردم منتقل شود و حالشان را خوب کند.

رامبد جوان در پایان با طرح مطالبه ای درباره تنظیم برنامه «خندوانه» برای ناشنوایان و کم شنوایان کشور مواجه شد که قول داد، تمام تلاش خود را خواهد کرد تا یکی از تکرارهای این برنامه در روز، برای این قشر از جامعه زبانگردانی شود.

به گزارش ایسنا، برنامه «پرانتز باز» رادیو نمایش با سردبیری و تهیه کنندگی مارال دوستی و اجرای مجید واشقانی و کارشناسی علیرضا بهرامی، فرانک آرتا و نغمه دانش جمعه ـ ۱۴ آبان ماه ـ از ساعت ۲۱ تا ۲۳ با موضوع فیلم های در آستانه اکران روی آنتن رفت.

 

رامبد جوان خندوانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین