کد خبر: 62402 A

کدام فیلم ها به جشنواره شانتیئی فرانسوی رفتند؟

کدام فیلم ها به جشنواره شانتیئی فرانسوی رفتند؟

جشنواره بین‌المللی سینمای ایران ر شانتیئی فرانسه با حضور فیلم های «بدون مرز»، «مهران»، «یدو»، «روز ششم»، «پیرمردها نمی‌میرند»، «بنفشه آفریقایی» «درمیان تپه‌ها» در حال برگزاری است.

جشنواره بین‌المللی سینمای ایران در شانتیئی فرانسه با حضور چند سینماگر ایرانی در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، جشنواره بین‌المللی سینمای ایران در شانتیئی فرانسه که سومین روز برگزاری خود را پشت سر می‌گذارد، با حضور سینماگرانی از ایران همچون حسین نمازی - دبیر بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره- ، امیرحسین عسگری با فیلم «بدون مرز»، رقیه توکلی با فیلم «مهران»، مهدی جعفری  با فیلم «یدو»، حجت قاسم زاده‌اصل  با فیلم «روز ششم»، رضا جمالی با فیلم «پیرمردها نمی‌میرند»، مونا زندی‌ حقیقی با فیلم «بنفشه آفریقایی» و محمدرضا کیوان‌فر با فیلم «درمیان تپه‌ها»  در حال برگزاری است.

این جشنواره 13 آبان با حضور شهردار شانتیئی، کریستف تاردیو، دبیرکل گروه تلویزیون دولتی فرانسه و مدیرکل اسبق مرکز ملی سینمای فرانسه و علاقمندان فرانسوی و اهالی شانتیئ در سینمای الیزه شهر شانتیئی افتتاح شده است.

در این مراسم پس از خوشامدگویی شهردار شانتیئی، تاردیو دبیرکل گروه تلویزیون دولتی فرانسه سخنرانی کرد و گفت: سینمای ایران یک سینمای استثنائی است و همین که در شرایط سخت اقتصادی توانسته موفقیت‌های زیادی در جشنواره‌های معتبر دنیا بدست بیاورد، خیلی بااهمیت است.

وی با تاکید براینکه برگزاری این جشنواره در سال‌های آتی هم ادامه پیدا کند، افزود: هنر کارگردانان ایران در ساخت فیلم‌هایی با موضوع جنگ ایران و عراق، موضوعات خانوادگی بسیار قوی و استثنائی است و بنده به عنوان یکی از اعضای هیات داوران که فیلم‌ها را دیدم، باید بگویم که کیفیت فیلم‌ها بسیار خوب بود.

 در مراسم افتتاحیه ابوالفضل جلیلی از شهردار شهر شانتئی بخاطر میزبانی این جشنواره تشکر کرد و گفت: از اینکه در شرایط ویژه کرونایی همکاری کردید تا چنین اتفاقی رقم بخورد تشکر می‌کنم و تشکر ویژه‌تر برای پوشش ویژه رسانه‌ای رسانه‌های جمعی و مطبوعات فرانسه برای اخبار این فستیوال است.

اجرای موسیقی سنتی ایرانی و کلاسیک فرانسوی از دیگر برنامه‌های افتتاحیه جشنواره سینمای ایران در شانتیئی بود.

جلیلی که رییس هیات داوران ایرانی آن است و خودش با فیلم «مسیر معکوس» در بخش خارج از مسابقه حضور دارد، چند روز قبل در گفت‌وگویی با ایسنا از همراهی مسئولان فرانسه با فیلمسازان ایرانی برای حضور در این کشور وپذیرش واکسن‌های آن‌ها و همینطور از اینکه تندیس این جشنواره با الهام از شعرها و آثار عباس کیارستمی آماده شده بود، قدردانی کرد.

در این جشنواره 8 فیلم بلند و 7 فیلم کوتاه از کشورمان به نمایش در می‌آیند.

بر این اساس فیلم‌های «یدو» کار مهدی جعفری، «بدون مرز»  به کارگردانی امیرحسین عسگری، «مهران» کار رقیه توکلی،«در میان تپه‌ها» ساخته محمدرضا کیوان‌فر، «پیرمردها هرگز نمی‌میرند» کار رضا جمالی، «بنفشه آفریقایی» ساخته مونا زندی حقیقی، « روز ششم» به کارگردانی حجت قاسم‌زاده اصل در کنار «مسیر معکوس» ابوالفضل جلیلی در این رویداد سینمایی به نمایش درمی‌آیند.

جشنواره سینمای ایران در شانتیئی از ۱۳ الی ۱۶ آبان ماه سال جاری در کشور فرانسه به ابتکار مرکز «ایران و فرانسه» و با همکاری شهرداری شانتیئی و مجموعه کاخ تاریخی این شهر و چندین نهاد دیگر فرانسوی در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود.

 

فرانسه شانتیئی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین