کد خبر: 62483 A

۶۰درصد فیلم‌ها می‌سوزند/ اشکنه در سینما سیار

 ۶۰درصد فیلم‌ها می‌سوزند/ اشکنه در سینما سیار

در حال حاضر چیزی نزدیک به صد فیلم در انتظار اکران هستند.

ایران آرت: وحید پاکزاد کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اشکنه» گفت: در حال حاضر چیزی نزدیک به صد فیلم در انتظار اکران هستند تقسیم بندی و دادن زمان مناسب برای اکران آنها کار سختی است ضمن اینکه در این میان فیلم‌های جدیدی نیز ساخته می‌شود بنابراین نیاز است با یک مدیریت خوب این موضوع مرتفع شود.

به گزارش مهر، او درباره زمان اکران این فیلم گفت: با توجه به وضعیت کرونا متأسفانه در حال حاضر شرایط اکران مناسب نیست و فیلم‌های زیادی پشت سد اکران باقی مانده‌اند این شرایط برای فیلم‌های کودکان و نوجوانان سخت‌تر است با این حال ما تلاشمان را می‌کنیم و با دفاتر پخش فیلم صحبت می‌کنیم تا «اشکنه» را در یک موقعیت خوب به نمایش بگذاریم در این میان به اکران آنلاین هم فکر می‌کنیم و احتمالاً آن را به صورت مجازی عرضه کنیم. به همین ترتیب در نظر داریم قبل از نوروز «اشکنه» را به نمایش بگذاریم. گرچه هنوز هم معتقدم وضعیت برای اکران فیلم‌ها مناسب نیست.

 پاکزاد بیان کرد: هرچند در طول این سال‌ها سالن‌های سینمایی زیادی ساخته شده است اما باز هم نسبت به جمعیت و تعداد فیلم‌ها، سالن‌های کمی داریم و باید فکر به حال آن کرد. حدود سه ماه دیگر هم جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود و این فیلم‌های جدید هم فرصت برای نمایش می‌خواهند بنابراین باید مدیری داشته باشیم که این شرایط را مدیریت کند. در غیر این صورت خیلی از فیلم‌ها می‌سوزند. البته به دلیل همه‌گیری کرونا در تمام دنیا شاهد از بین رفتن برخی از فیلم‌ها بوده‌ایم با این حال گویا در داخل ایران خیلی از مدیران در مدیریت این شرایط بهت‌زده هستند، مطمئنم هستم حدود ۶۰ درصد از فیلم‌ها می‌سوزند و باید چاره‌ای برای این شرایط اندیشید. اکران آنلاین هم یکی از این راه حل هاست اما در ایران جواب نمی‌دهد چون ما قانون کپی رایت نداریم و به محض اکران یک فیلم در بستر آنلاین، قاچاق می‌شود.

این کارگردان با اشاره به ساخت فیلم کودک در این وضعیت مطرح کرد: در این شرایط ساخت فیلم کودک به شدت ریسک بالایی دارد به ویژه اینکه در حال حاضر همه چیز تجاری شده است که سینمای هنری و سینمای کودک هم از آن مستثنی نیست. با این حال این موضوع آسیب زننده است که در این دو سال در حوزه کودک و نوجوان نمایش فیلم نداشته‌ایم. هم از لحاظ فرهنگی و هم از نظر تجاری مشکل زاست. در تمام دنیا فیلم‌های کودک و انیمیشن‌ها در میان ده فیلم برتر باکس آفیس هستند و بیشترین فروش را دارند چون یک کودک به همراه پدر و مادر خود به تماشای فیلم می‌نشیند و این یعنی اینکه سه بلیت برای یک فیلم خریده می‌شود و این از نظر اقتصادی خوب است اما این اتفاق در ایران نیفتاده و از فیلم‌های کودک حمایت نشده است. وقتی یک فیلم کودک اکران می‌شود عمدتاً ضرر می‌کند.

پاکزاد در پایان با اشاره به «اشکنه» گفت: این فیلم در اکران جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد و ما از سوی مخاطبان بازخوردهای خوبی گرفتیم ضمن اینکه در چند منطقه محروم در قالب سینماسیار به نمایش درآمد و بچه‌ها استقبال خوبی از آن کردند.

 

وحید پاکزاد فیلم اشکنه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین