کد خبر: 62755 A

فروش ان‌اف‌تی متوقف می‌شود؟/ شکایت کمپانی میرامکس از تارانتینو

فروش ان‌اف‌تی متوقف می‌شود؟/ شکایت کمپانی میرامکس از تارانتینو

استودیوی میرامکس از کوئنتین تارانتینو شکایت کرده و گفته این کارگردان با فروختن ان‌اف‌تی‌هایی بر پایه فیلمنامه «پالپ فیکشن» حقوق کپی‌رایت را زیر پا می‌گذارد.

ایران آرت: استودیوی میرامکس از کوئنتین تارانتینو شکایت کرده و گفته این کارگردان با فروختن ان‌اف‌تی‌هایی بر پایه فیلمنامه «پالپ فیکشن» حقوق کپی‌رایت را زیر پا می‌گذارد.

تارانتینو اخیراً در یک گردهمایی هنری بر پایه رمزارزها در نیویورک اعلام کرد که فیلمنامه را به صورت دیجیتال به فروش می‌رساند.

تارانتینو در بیانیه‌اش در اوایل نوامبر گفته بود: من هیجان‌زده هستم که این صحنه‌های اختصاصی از «پالپ فیکشن» را به هواداران نشان می‌دهم.

برنامه او این است که این ان‌اف‌تی (یا توکن غیرمثلی) را بر پایه بخش‌هایی از فیلمنامه دست‌نوشته اصلی خودش برای این فیلم، به علاوه نظراتی که رویش می‌دهد، به فروش برساند. این ان‌اف‌تی به عنوان پروژه‌ای «مخفی» به فروش رسانده می‌شود، یعنی محتوای آن فقط توسط مالک دیده می‌شود.

اما با استناد به شکایت میرامکس، تارانتینو پیش از این کار با استودیو میرامکس که مالک حقوق این فیلم کلاسیک محصول سال ۱۹۹۴ است مشاوره نکرده و در نتیجه باید بلافاصله برنامه‌هایش برای این فروش را متوقف کند.

علاوه بر این، میرامکس گفته خود استودیو قصد دارد ان‌اف‌تی‌هایی را بر پایه «پالپ فیکشن» به فروش برساند و این کار با برنامه‌هایش تداخل دارد.

بارت ویلیامز وکیل میرامکس در بیانیه‌ای درباره تیم همکار تارانتینو گفت: این گروه انتخاب کرده تا به جای پیروی از رویکرد قانونی و اخلاقی مشخصی که وجود دارد و فقط نیازمند ابلاغ این ایده به میرامکس بود، با بی‌احتیاطی و طمع، قراردادی که تارانتینو امضا کرده را زیر پا بگذارد.

به نظر می‌رسد مسئله اصلی این پرونده این باشد که آیا فروختن آنلاین یک ان‌اف‌تی بر پایه بخش‌هایی از فیلمنامه می‌تواند «انتشار» آن فیلمنامه محسوب شود یا خیر.

با استناد به دادخواستی که ثبت شده، وکیل تارانتینو گفته این کارگردان در قرارداد خود به عنوان مالک حقوق پخش فیلمنامه‌اش شناخته شده و در نتیجه با فروش این ان‌اف‌تی فقط دارد از حقوق قانونی خود استفاده می‌کند.

فروش تارانتینو متوقف شکایت کمپانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین