کد خبر: 63005 A

هانیه توسلی، نوید محمدزاده، نسیم ادبی، آذرنگ و مژگان کلهر/ خبرهای تازه

هانیه توسلی، نوید محمدزاده، نسیم ادبی، آذرنگ و مژگان کلهر/ خبرهای تازه

مردی که فراموش می‌شود/ زنی که فراموش می‌شود. مردمی که فراموش می‌شوند و چقدر عادت دردناکی است این مرگ زیستی غریب

ایران آرت: ایران نوشت: صفحات هنرمندان و اصحاب فرهنگ به بازتاب عکس فرامرز صدیقی اختصاص داشت، چهره تکیده این هنرمند دل دوستدارانش را به‌درد آورد. از سوی دیگر نمایش فیلم آکتور در شبکه خانگی تا اکران مردمی فیلم آتابای و انتشار مجموعه کتابی برای کودکان از جمله این خبرها بوده است.

نوید محمدزاده بازیگر سینما عکسی از سکانس فیلم آکتور را به نمایش گذاشته است. سریال آکتور به نویسندگی و کارگردانی نیما جاویدی به‌تازگی از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود. داستان «آکتور» درباره زندگی پرفراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که بعد از دریافت پیشنهادی کاری، زندگی‌شان دستخوش ماجرا‌هایی پیچیده می‌شود.

آزاده بیزار گیتی پژوهشگر و مستندساز در صفحه خود با انتشار پوستر جلسه بیست و دوم پنجشنبه‌های پرسش و پاسخ، از برگزاری این جلسه خبر داد. این سلسله جلسات که توسط مؤسسه انسان‌شناسی و فرهنگ به‌صورت مجازی توسط صفحه رسمی این مؤسسه در اینستاگرام برگزار می‌شود، 11 آذرماه ساعت 15 با موضوع «بازتاب زندگی زنان از خلال سینمای مستند» به مبحث زنان در حاشیه می‌پردازد.

موضوعاتی که این مستندساز تاکنون در فیلم‌های خود درباره زندگی زنان بدان‌ها پرداخته، طیف گسترده‌ای را دربرمی‌گیرد، مسائلی چون حضور نامرئی زنان در تاریخ، در جنگ، در عرصه‌های شغلی و امرار معاش و.... او تلاش کرده تا زنان در حاشیه را در آثار خود به تصویر بکشد و صدای آنها را بازتاب دهد؛ زنانی که جهان معاصر حضور آنها، کنشگری آنها و رنج آنها را نادیده می‌گیرد. بیزار گیتی در صفحه‌اش نوشته:«علاقه‌مندان می‌توانند دو فیلم مرتبط با این مبحث را با نام «نیمه پنهان ماه» و «سپیده‌دمی که بوی لیمو می‌داد»را در سایت هاشور تماشا کنند.»

هانیه توسلی بازیگر سینما که در فیلم نیکی کریمی بازی کرده است درباره آتابای ساخته کریمی در صفحه خود نوشت: «اکران مردمی فیلم زیبای آتابای.آتابای فیلم درخشانی بود با فضا‌سازی ناب و پلان‌های بسیار جذاب.»

نسیم ادبی بازیگر سینما و تئاتر نوشت: «هیچی مثل صحنه و تئاتر درمون حال این روزهام نیست.... این حرف دل من نیست. حرف دل تمام کسانی است که صحنه را حتی یک بار تجربه کردند. بزودی با یه مونولوگ که مطمئنم حال شما رو هم خوب میکنه میاییم. سالن شهرزاد»

حمیدرضا آذرنگ بازیگر سینما و کارگردان تئاتر بعد از منتشر شدن عکس فرامرز صدیقی در فضای مجازی با انتشار عکسی از خود در این باره نوشت:«بعد از دیدن چهره معصوم و عزیز و خواستنی فرامرز صدیقی عزیز دانستم که خارج از همه تعارفات و عواطف و قیاس و قضاوت‌های گذرا، مرگ واقعی آدمی در فراموش شدگی است. مردی که فراموش می‌شود/ زنی که فراموش می‌شود. مردمی که فراموش می‌شوند و چقدر عادت دردناکی است این مرگ زیستی غریب در این جهان فراموشی کریه.»

دنیای کتاب

اشکان عقیلی‌پور نویسنده و مترجم به تازگی کتاب جدیدش با نام «ابراهیم خان» را کتابخوانی کرده است. صفحه رسمی رادیو گوشه با انتشار این مطلب خبر از انتشار صوتی این کتاب داده است.

مژگان کلهر نویسنده و مترجم ادبیات کودک مجموعه کتاب «دنیای پپا» کتاب‌های تصویری خردسالان با ترجمه مهسا خسروی را استوری کرده است. این مجموعه کتاب را که خانه کتاب مفید در صفحه خود منتشر کرده، پر از قصه و ماجراست؛ داستان‌هایی کوتاه و شاد و مؤثر که نویسندگان با کمک شخصیت محبوب پپا درباره مسائل زندگی روزمره خردسالان نوشته‌اند. شخصیت محبوب پپا و برادر کوچکش جورج، می‌توانند دوستان کوچکی باشند که بهانه جور می‌کنند تا درباره مسائل زندگی روزمره خردسالان با آنها گفت‌وگو و بازی کنید.‌ پپا و خانواده‌اش در این مجموعه کتاب‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا اولین فعالیت‌های زندگی‌شان را با آرامش و اطمینان بیشتری تجربه کنند؛ مانند اولین‌باری که می‌خواهند شنا کنند، به زمین‌بازی بروند، عینک بزنند، به بیمارستان یا کتابخانه بروند و...قصه‌های خنده‌دار و هیجان‌انگیز پپا کمک می‌کند تا آنها انتظارها و اتفاق‌ها را بشناسند و پیش‌بینی کنند، بهتر تصمیم بگیرند و در موقعیت‌های متفاوت عملکرد مناسب‌تری داشته باشند.»

هانیه توسلی نوید محمدزاده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین