کد خبر: 63178 A

کلینت ایستوود در سیرجان

کلینت ایستوود در سیرجان

همینطور که داشتم خبر را می‌خواندم یهو متوجه قیافه یکی از آدم‌های توی عکس شدم؛ آدمی شبیه کلینت ایستوود: بازیگر و کارگردان معروف آمریکایی...

ایران آرت: علیرضا رسولی نژاد کارگردان فیلم مستند ایستوود که در جشنواره سینما حقیقت حاضر است در همشهری نوشت: چند سال پیش در یکی از روزهای پایانی سال، در انباری آپارتمان کوچکم به روزنامه‌ای برخوردم که تیتر یکی از صفحاتش این بود: «باغی نمونه در شهرستان سیرجان».

همینطور که داشتم خبر را می‌خواندم یهو متوجه قیافه یکی از آدم‌های توی عکس شدم؛ آدمی شبیه کلینت ایستوود: بازیگر و کارگردان معروف آمریکایی. آه خدای من! انگار خود ایستوود بود. راستش با پیدا کردن آن عکس کمی دلگرم شدم و با خودم فکر کردم شاید ایده‌ مناسبی برای یک فیلم باشه. آره داشت یادم می‌رفت بگم، من یک فیلمساز آماتورم و باید اعتراف کنم که در آن روزهای پایانی سال بدجوری کفگیرم خورده بود ته دیگ و هیچ ایده‌ای برای فیلم بعدی‌ام نداشتم. ولی آن روز انگار سوژه فیلم جدید با پای خودش آمده بود به انباری آپارتمانم.
 فیلم «ایستوود» درباره‌‌ خاطرات یک فیلمساز آماتور است که پس از دیدن عکسی در یک روزنامه محلی، دون‌ کیشوت‌وار برای پیدا کردن فردی شبیه کلینت ایستوود راهی شهرستان سیرجان و روستاهای اطراف آن می‌شود.ما حین بازگویی این خاطرات، با دلمشغولی‌های این فیلمساز، حال‌وهوای یک شهرستان و نیز بخش‌هایی از زندگی ایستوود آشنا می‌شویم.

علیرضا رسولی نژاد
این فیلم در جشنواره‌های خارجی (کپنهاگ، ورشو، مونترال و ...) به‌خوبی با طیف متنوعی از مخاطبان ارتباط برقرار کرد؛ از مخاطب سینه‌فیل (عشق‌فیلم) تا جامعه‌شناس و قوم‌پژوه و مخاطب عادی. مخاطب سینمادوست به‌خاطر ارجاعات سینمایی به کلینت ایستوود با فیلم اخت می‌شود. مخاطب جامعه‌شناس و آکادمیک هم با وجوه اجتماعی و حال‌وهوای زندگی در یک شهرستان ارتباط مناسبی برقرار می‌کند. وجه سرگرم‌کننده و ریتم بازیگوش فیلم نیز برای مخاطب عادی جذاب است؛ بنابراین طیف متنوعی از دانشجویان هنر، آکادمیسین‌ها و مخاطبان عادی می‌توانند مخاطب بالقوه این فیلم باشند.

 

کلینت ایستوود ایستوود جشنواره سینما حقیقت سیرجان علیرضا رسولی نژاد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین