کد خبر: 63319 A

هنرمندان با طعم یلدا

هنرمندان با طعم یلدا

خبرهای کوتاه و تازه از هنرمندان بخوانید

ایران آرت: ایران نوشت: «یلدا» و زیبایی‌های این شب آیینی همچنان مورد توجه اهالی فرهنگ و هنر است و با انتشار تصاویری از این آیین باستانی، جشن یلدا را در فضای مجازی با مخاطبان خود به اشتراک گذاشتند.

امروز چهارشنبه یکم دی ماه مصادف است با زادروز محمد نوری خواننده محبوب ایرانی. این هنرمند سال ۱۳۰۸ در رشت چشم به جهان گشود. او در خوانندگی توانست در سبک موسیقی خود که لایت کلاسیک بود، آثار شاهکار و ماندگاری را به ثبت برساند. «جان مریم»، «کهکشان عشق»، «سرزمین محبوب من» و «ایران ایران» از جمله کارهای اوست.

احترام برومند به مناسبت شب یلدا با انتشار یک ویدیو از کارتون زیزی‌گولو نوشته: «کاش هر کدام از ما یک (زیزى گولو) داشتیم که هر چه می‌خواستیم، یا آرزو می‌کردیم را زود برآورده می‌کرد، یادمه در دوران جوانى من سریالى از تلویزیون پخش می‌شد به نام افسونگر. افسونگر یک خانم بود، که مثل (زیزى گولو) ما می‌تونست، هر چیزى رو که دلش می‌خواست در چشم به‌هم‌زدنى فراهم کنه، راستى توى این اوضاع و احوال چه خوب بود، افسونگر بودیم، یا (زیزى گولو). داریم به آخرین روز و آخرین شب پاییز نزدیک می‌شیم، آرزو می‌کنم این آخرین روز پاییزى و بلندترین شب سال رو با سلامتى و دلخوشى بگذرونید.»

عباس مخبر، نویسنده و پژوهشگر با انتشار عکسی از حافظیه و شرح شعری: «گفتم غم تو دارم گفتا غمت سر آید گفتم که ماه من شو گفتا اگر برآید...» استقبال از پیروزی نور بر تاریکی و جشن تولد نور بر همگان را تبریک گفته است و در ادامه نوشته: «در شهرم. گپ و گفتی با دوست و پیاده رفتن به دیدار عشق. و این ماهی که بر او می‌تابید تا یادآور غزل جاودانه‌اش باشد.»

حمید فرخ‌نژاد هم این شب عزیز را با انتشار این شعر: «بر سر آنم که گر ز دست برآید دست به کاری زنم که غصه سر آید...صحبت حکام ظلمت شـب یلداست نور ز خورشید جوی بو که برآید» شادباش گفته است.

کیهان کلهر نوازنده سرشناس کمانچه به کارگاه، اردوی آموزشی تنبک‌نوازی نوید افقه دریک روستا اشاره داشته که با سه رویکرد نقش تکنیک در زبانسازی، روش‌های بسط جملات ریتمیک و تمرین عملی به مدت سه روز و در یک اردوی اقامتی، توسط آموزشگاه یزدان‌پناه در خانه لیرک روستای سیوند در استان فارس برگزار خواهد شد.


بهزاد عبدی آهنگساز، در همکاری با حسین نمازی کارگردان و نویسنده ایران قرار است موسیقی متن این فیلم را بسازد. «شادروان» دومین ساخته سینمایی حسین نمازی به تهیه‌کنندگی عباس نادران است.

حجت اشرف‌زاده خواننده موسیقی پاپ خبر از تمدید کنسرت پنجشنبه شب خود داده که قرار است دوم دی‌ماه در هتل اسپیناس پالاس با مخاطبان خود دیدار کند و اشاره داشته این اجرا با ظرفیت 50 درصد سالن برگزار می‌شود.
شهره لرستانی هم در پستی به اطلاع‌رسانی اعتیاد پرداخته است. او با انتشار یک ویدیو از هنرنمایی مهران مدیری و مهران غفوریان اشاره داشته: «سن شروع اعتیاد امروزه به نوجوانی رسیده... بچه‌ها در راه مدرسه.. یا.. پارک‌ها.. یا.. داروخانه‌ها... و خلاصه... همه‌جا... با پدیده ارزان قیمت و در دسترس مواد مخدر روبه‌رو هستند... قدیم‌ترها یه تریاک بود و یه هرویین.. الان هزار و یک کوفت و زهر مار.. از ترکیب و سرهم کردن مواد صنعتی درست می‌کنن. بیچاره نسل فردا... امید‌هایی که به فنا میرن.....

چه خبر؟


اکران فیلم «صحنه‌زنی» خبری است که در صفحه لیندا کیانی بازیگر این فیلم اعلام شده است. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی علیرضا صمدی و تهیه کنندگی مجید رضابالا، خبر از اول دی ماه  روی پرده‌های سینماهای ایران می‌رود. این فیلم موفق به دریافت سیمرغ نقره‌ای بهترین کارگردانی از سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر شده است.
دنیای نشر
دومین جشنواره داستان حماسی، با موضوع حماسه‌های بومی و اقتباس از داستان‌های شاهنامه فردوسی، در قالب‌های داستان نیمه‌بلند و رمان برگزار می‌شود. خبری که محمدکاظم کاظمی شاعر و نویسنده افغانستانی در صفحه خود به آن اشاره کرده. مهلت ارسال آثار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ است.

«پدرام‌السلطنه و سلفی با قبله عالم» جدیدترین اثر احمد اکبرپور است. کتابی در ژانر کودک و نوجوان که صفحه رسمی انتشارات هوپا ناشرِ تخصصی کتاب‌ کودک ‌و نوجوان آن را منتشر کرده است.

 

شب یلدا کیهان کلهر نوید افقه بهرام رادان حمید فرخ نژاد لیندا کیانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین