کد خبر: 64005 A

فیس تلویزیون در رفته ! / تکراری بودن برنامه های تحویل سال و سریال های ضعیف یعنی تلویزیون دستی دستی فضا را به ماهواره ها می بازد/ فقط زیر خاکی ۳، شبکه ۳ هم همچنان در مسیر جاده خاکی !

فیس تلویزیون در رفته ! / تکراری بودن برنامه های تحویل سال و سریال های ضعیف یعنی تلویزیون دستی دستی فضا را به ماهواره ها می بازد/ فقط زیر خاکی ۳، شبکه ۳ هم همچنان در مسیر جاده خاکی !

پس از انتقادات وسیع رسانه ها از دورنمای تکراری برنامه های تحویل سال، اکنون با مشخص شدن ترکیب سریال های نوروزی بار دیگر انتقاد به تلویزیون به صدر خبرها بازگشته است.

ایران آرت: مائده کاشیان در خراسان نوشت: جز «زیرخاکی ۳» که احتمال موفقیت زیادی دارد، سایر سریال‌های نوروزی چشم‌انداز جذابی به دست نمی‌دهند.

پس از گمانه‌زنی‌ها درباره سریال نوروزی شبکه ۳ و مطرح شدن گزینه‌های مختلف، فصل دوم سریال «نجلا» به کارگردانی خیرا... تقیانی‌پور به عنوان سریال نوروزی شبکه ۳ اعلام شد.

این مجموعه در کنار سه سریال «زیرخاکی ۳ » اثر جلیل سامان، «خداداد» کاری از علی غفاری و «دردسرهای شیرین» به کارگردانی سهیل موفق، ترکیب سریال‌های نوروز ۱۴۰۱ تلویزیون را تشکیل می‌دهند.

شبکه یک، دو و پنج، یک مجموعه کمدی را ویژه پخش در نوروز تدارک دیده‌اند اما شبکه سه «نجلا ۲ » را با حال و هوای متفاوتی روی آنتن خواهد برد. در عین حال جز «زیرخاکی 3»، در فاصله ۲۰ روز مانده به نوروز، به نظر می‌رسد سریال‌های نوروز ۱۴۰۱ رغبت چندانی را در مخاطبان برنمی‌انگیزند.

زیرخاکی ۳

مدتی است فصل سوم سریال کمدی «زیرخاکی» ویژه نوروز ۱۴۰۱ در حال ساخت است و تصویربرداری آن با تغییراتی در گروه بازیگران، همچنان ادامه دارد.

قصه «زیرخاکی ۳» ادامه دردسرهای «فریبرز» در جبهه و اسیر شدن او توسط نیروهای بعثی را روایت خواهد کرد. از میان بازیگران جدید «زیرخاکی ۲»، تنها ستاره پسیانی در فصل سوم حضور ندارد و دیگر بازیگران مانند هومن برق‌نورد، گیتی قاسمی و نسرین نصرتی همچنان در فصل جدید بازی می‌کنند.

حضور گیتی قاسمی در نقش «کشور» و هومن برق‌نورد در نقش فرمانده «صمد ناصری» از نقاط قوت فصل قبل بود و رابطه این دو شخصیت با «پریچهر» و «فریبرز» جذاب از آب درآمده بود.

«زیرخاکی ۳» دو شخصیت جدید هم دارد که رامین راستاد و پیام احمدی‌نیا نقش آن‌ها را ایفا کرده‌اند. پژمان جمشیدی و ژاله صامتی نیز به عنوان نقش‌های اصلی در سریال حضور دارند. تجربه دو فصل قبل و ویژگی‌های سریال باعث می‌شود به پربیننده شدن «زیرخاکی 3» امیدوار باشیم.

خداداد

شبکه ۲ تصمیم دارد نوروز امسال مجموعه «خداداد» به کارگردانی علی غفاری را روی آنتن ببرد. رضا ناجی نقش اصلی سریال را برعهده دارد و سوسن پرور، پیام دهکردی، سیاوش طهمورث و علی صبوری از دیگر بازیگرانی هستند که در این مجموعه ایفای نقش کرده‌اند. سریال «خداداد» درباره خانواده‌ای است که سعی دارند، زندگی خود را اداره و مشکلات مالی‌شان را حل کنند. این مجموعه نیز در ژانر کمدی ساخته شده و فضای شیرینی دارد. از نظر ترکیب بازیگران، برگ برنده در دست «زیرخاکی» است اما در مجموعه «خداداد» نیز چهره‌های نام آشنایی حضور دارند که احتمالا توجه مخاطبان را جلب خواهند کرد. اگر این سریال به خوبی از پس روایت قصه خود بربیاید، می‌توان تا حدی روی دیده شدن آن حساب باز کرد.

نجلا ۲

تنها سریال غیرکمدی نوروز ۱۴۰۱ متعلق به شبکه ۳ است. این شبکه قصد دارد فصل دوم مجموعه «نجلا» ساخته خیرا... تقیانی‌پور را روانه آنتن کند. در این فصل محیا دهقانی جایگزین سارا رسول‌زاده شده و نقش «نجلا» را بازی کرده است. حسام منظور، آزیتا حاجیان، ملیکا شریفی‌نیا و هدایت هاشمی دیگر بازیگران سریال هستند.

قصه فصل اول سریال در زمان آغاز جنگ تحمیلی می‌گذشت و سریال با بازگشت خانواده «نجلا» از کربلا به پایان رسید. داستان «نجلا ۲ » به بازگشت این خانواده و اتفاقاتی که در این مسیر برای آن‌ها رخ می‌دهد، پرداخته است. با توجه به فضای قصه، این مجموعه مناسب پخش در نوروز نیست و هیچ تناسبی با حال و هوای نوروز ندارد.

شبکه ۳ پاییز و زمستان امسال، تنها یک سریال کمدی یعنی مجموعه «پلاک ۱۳ » را پخش کرده که البته سریال شبانه اصلی شبکه نبوده و مورد استقبال مخاطبان نیز قرار نگرفته است. پخش «نجلا ۲ » تا ماه رمضان ادامه دارد و به این ترتیب نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۱ دست شبکه ۳ از سریال کمدی خالی خواهد بود. معلوم نیست با فرا رسیدن نوروز و پخش «نجلا ۲»، تکلیف فصل اول «برف بی‌صدا می‌بارد» چه خواهد شد. قرار بود دیشب قسمت ۵۷ این مجموعه پخش شود، هنوز ۴۳ قسمت از سریال باقی مانده و تا پایان سال به اتمام نمی‌رسد. اگر ادامه پخش فصل اول به بعد از ماه رمضان موکول شود، این وقفه طولانی و پخش نامنظم به ضرر «برف بی صدا می بارد» تمام می‌شود.

مجریان سال تحویل ۱۴۰۱

دردسرهای شیرین

یکی از جدیدترین تولیدات شبکه ۵، سریال «دردسرهای شیرین» است که رگه‌هایی از کمدی دارد. سهیل موفق که پیش از این تجربه ساخت دو فیلم «شکلاتی» و «پاستاریونی» را ویژه مخاطب کودک و نوجوان داشته، این مجموعه پربازیگر را جلوی دوربین برده است. «دردسرهای شیرین» چالش‌ها و مشکلات زندگی یک زوج با بازی مریم مومن و پوریا پورسرخ را به تصویر می‌کشد. علاوه بر این دو چهره، افسانه بایگان، سمیرا حسینی، پاشا جمالی، یوسف مرادیان و رضا توکلی نیز در این سریال ایفای نقش کرده‌اند. شبکه5 نوروز سال گذشته سریال کمدی «نوروز رنگی» ساخته علی مسعودی را روی آنتن برد و نتوانست با این مجموعه در رقابت سریال‌های نوروزی پیروز شود. باید دید پخش «دردسرهای شیرین» در نوروز ۱۴۰۱ چه نتیجه‌ای را برای این شبکه و بازیگران سریال رقم خواهد زد.

پژمان جمشیدی ژاله صامتی سریال زیر خاکی ۳ برنامه های نوروزی تلویزیون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین