کد خبر: 6454 A

۱۰ بازیگر مرد برتر سینمای امروز ایران [قسمت دوم]

۱۰ بازیگر مرد برتر سینمای امروز ایران [قسمت دوم]

این بازیگر بی سر و صدا آمد و جای خالی ستاره های جوان پسند را در سینمای ایران پوشش داد.

 ایران‌آرت: در قسمت قبل پنج نفر از مردان برجسته سینمای ایران را معرفی کردیم و اینک هم ادامه فهرست؛

۶. علی مصفا، مرد روشنفکر و خاص سینمای ایران، گزیده و کم کار است. مهم ترین فیلم او در این چند سال اخیر در دنیای تو ساعت چند است، بود که دوست و شریکش صفی یزدانیان آن را ساخته بود. او در گذشته در وارونگی، مرگ ماهی و خانه ای در خیابان چهل و یک حضور داشته و عموما همان تصویر مشهور از مردی کم حرف و عمیق و کمی افسرده را به نمایش می گذارد. مصفا ۵۰ ساله است.

۷. پرویز پرستویی. ستاره سینمای دهه ۷۰ ایران آرام آرام در رنکینگ بازیگران تاثیرگذار سینمای ایران در حال پایین آمدن است. او هر چند با بادیگارد برنده سیمرغ بلورین بازیگر مرد شد اما فاصله میان فیلم های مهمش بیشتر و بیشتر می شود. دو، بوفالو، امروز، خرس و مهمان داریم، شماری از شکست های این بازیگر در سال های اخیر بوده است. او ۶۱ ساله است.

۸. امیر جدیدی. بی سر و صدا آمد و جای خالی ستاره های جوان پسند را در سینمای ایران پوشش داد. او در دو، سه سال گذشته با رخ دیوانه، من و اژدها وارد می شود، به ستاره بدل شد. او کارش را بسیار خوب انجام می دهد و آینده روشنی در انتظارش است. امیر جدیدی ۳۲ ساله است.

۹. حامد بهداد، پنج سال پیش ستاره بی رقیب سینمای ایران بود اما بی توجهی اش در انتخاب نقش و اعتماد به نفس بیش از حدش، موجب شد نقش های مناسب را به تدریج به رقبای تازه نفس تر واگذار کند. نیمه شب اتفاق افتاد، هفت ماهگی، خانه دختر و آرایش غلیظ از فیلم های مهم او در سال های اخیر بوده اند.

۱۰. ساعد سهیلی. حضور این یکی واقعا مایه شگفتی است. پسر سعید سهیلی که با زوج فرانسوی اش گلوریا هاردی از مشاهیر شبکه های مجازی است. او با کمدی هایی مثل ۵۰ کیلو آلبالو و گشت ۲، رخ دیوانه و کلاشینفک آرام آرام خودش را میان ستارگان پولساز سینما جا کرده است. او ۲۹ ساله است.

• انتخاب ویژه: محسن تنابنده چندین فیلم پرفروش دارد اما بیشتر فعالیتش این سال ها در تلویزیون بوده است. کاراکتر او در سریال پایتخت با نام نقی بر کل کارنامه سینمایی او سایه انداخته است.

• احتمالا از نگاه فنی مهدی هاشمی بهترین بازیگر فعلی سینمای ایران است اما این بازیگر ۷۱ ساله از روند سینمای تجاری ایران تا حدی دور مانده است.

• یک جایگاه ویژه هم باید برای استاد علی نصیریان در نظر گرفت.

 

پرویز پرستویی حامد بهداد علی نصیریان مهدی هاشمی علی مصفا محسن تنابنده ساعد سهیلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین