کد خبر: 67320 A

سریال های عید، سریال های ماه رمضان ، سریال های تلویزیون

آشنایی با سریال های رمضانی نوروزی تلویزیون/ ۱۷۰ فیلم سینمایی روز دنیا صحت دارد؟

آشنایی با سریال های رمضانی نوروزی تلویزیون/ ۱۷۰ فیلم سینمایی روز دنیا صحت دارد؟

افت سریال های تلویزیون چیزی نیست که بشود پنهانش کرد اما همه نگاه‌ها به وعده پخش ۱۷۰ فیلم سینمایی روز دنیا ست؛ در نوروزی که به حتم تحت تاثیر ماه رمضان است.

ایران آرت: همزمانی نوروز و‌ ماه رمضان باعث شده که مدیران در تکاپوی رساندن سریال‌های جدید به تلویزیون باشند. شبکه‌های تلویزیونی با شروع نوروز1402 در حالی سریال‌های جدید را پخش می‌کنند که در فصل پاییز و زمستان سال‌جاری همچنان سریال‌های قدیمی و تکراری جزو پربیننده‌های تلویزیون هستند.

محسن برمهانی، معاون سیما هم چندی پیش اعلام کرده بود سیما تلاش می‌کند ‌170 فیلم سینمایی روز دنیا را در تعطیلات نوروز پخش کند.

سریال‌های تکراری همچنان پربیننده

در این سال‌ها مدیران تلویزیون تلاش کردند با تولید و پخش سریال‌های جدید، مردم را پای تلویزیون بنشانند، اما با نگاهی به آماری که خود سازمان ارائه می‌دهد، این کار، موفقیتی به همراه نداشته و با وجود پخش سریال‌های جدید باز هم سریال‌های تکراری دهه‌های 70 و 80 موفق میدان هستند.

  روزی روزگاری روی آنتن

در آخرین هفته‌های زمستان، قرار است «روزی روزگاری» پخش شود سریالی که هر زمان روی آنتن رفت توانست همچنان تماشاگر خود را داشته باشد. مجموعه تلویزیونی «روزی روزگاری» به کارگردانی و نویسندگی امرالله احمدجو و تهیه‌کنندگی بهروز خوش‌رزم محصول دهه۷۰ تلویزیون است که نخستین‌بار از شبکه یک سیما پخش شد؛ حالا از آی‌فیلم پخش می‌شود. از هفته پایانی بهمن هم شبکه تماشا 2سریال تکراری «زیرخاکی» و «ماه و پلنگ» را روانه آنتن خود کرده است.

   سریال سوری ایرانی در شبکه 2

سریال «حبیب»، اثر کارگردان سوری و محصول مشترک ایران و سوریه با روایتی از مدافعان حرم با دوبله نسخه فارسی از 30بهمن روانه آنتن شده است. این سریال 26قسمتی را جود سعید کارگردانی کرده و درباره حضور مستشاران ایرانی در سوریه است. امین زندگانی، سوگل طهماسبی، ابوالفضل قمرخلف، لجین اسماعیل و بازیگران سوری ازجمله امانه والی، رباء الحلبی، علا قاسم، اسامه المصری، حسین عباس و یحیی بیازی در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

   مینی سریال «موقعیت مهدی»

در کنار پخش «نون خ»، سریال «عاشورا»ی هادی حجازی‌فر هم روی آنتن می‌رود‌ سریالی که پیمان جبلی پیش‌تر قول داده بود در بهترین زمان روانه آنتن سیما شود. «عاشورا» یک مینی‌سریال است که حجازی‌فر همزمان با تولید فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» آن را برای تلویزیون ساخته، سریالی که نقش اصلی‌اش را (شهید باکری) خودش بازی می‌کند و نسخه سینمایی آن توانست در جشنواره فیلم فجر و اکران به‌خوبی دیده شود.‌

   «نون خ» به آنتن شبکه یک می‌رسد؟

در ترکیب سریال‌هایی که برای نوروز و رمضان درنظر گرفته شده، سریال‌های طنز هم وجود دارند. فصل چهارم «نون خ» به‌احتمال زیاد به آنتن شبکه یک می‌رسد.

این در حالی است که به ‌نظر این شبکه در کنار سریال طنز «نون خ» پخش «عاشورا» را هم خواهد داشت. تولید فصل چهارم «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی از آبان‌ماه امسال آغاز شده و حالا پس از گذشت چند‌ماه فیلمبرداری، تصویربرداری این سریال به اتمام رسیده است.

این سریال طنز در فصل‌های گذشته اقبال خوبی در جذب بیننده داشته است. هومن حاجی‌عبداللهی و مجید یاسر که در سری‌های گذشته جلوی دوربین سعید آقاخانی رفتند در این فصل نیز حضور دارند. به ‌نظر می رسد بیژن بنفشه‌خواه هم جلوی دوربین آقاخانی رفته است.‌

   « آقای قاضی » در تلویزیون

همچنین عنوان شده که «آقای قاضی» در شبکه 2 سیما پخش می‌شود. سریال «آقای قاضی» داستان قضاوت‌های یک قاضی در دادگاه را روایت می‌کند که تمام موضوعات مطرح‌شده در آن براساس واقعیت است. این سریال با بازی بهزاد خلج و کارگردانی سجاد مهرگان فصل جدیدش در حال تولید است.

بهزاد خلج با بازی در «پوست شیر» توانسته جزو بازیگران شناخته شده باشد. البته در میان سریال‌هایی که تلاش می‌کنند خود را به آنتن نوروز برسانند، می‌توان به فصل سوم «وضعیت زرد» هم اشاره کرد.

   «جشن سربرون» در شبکه3

مدت‌هاست که از شروع تولید سریال «جشن سربرون» می‌گذرد، اما بالاخره این سریال تاریخی برای نوروز و رمضان امسال آماده شد. «جشن سربرون» به تهیه‌کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی از شبکه3 روی آنتن می‌رود.

این سریال به‌عنوان سریال نوروز و ‌ماه رمضان از شبکه3 سیما در سال۱۴۰۲ پخش می‌شود. در حال حاضر ضبط موسیقی استودیویی و تدوین جشن سربرون به پایان رسیده و دیگر مراحل پس تولید این سریال نیز رو به اتمام است‌ این مجموعه در ۴۵قسمت ساخته شده، اما اختصاص برنامه زمانبندی نوروز و رمضان به سریال به کوتاه‌تر شدن زمان هر قسمت و افزایش تعداد آنها به ۵۸ قسمت منجر شده است. این سریال هم جزو مجموعه‌های پربازیگر تلویزیون است که تصویربرداری آن 27‌ماه به طول انجامید و داستانش به قبل از مشروطه برمی‌گردد.

«رستگاری» هم آماده است

در برخی از گمانه‌زنی‌ها پخش سریال «رستگاری» مسعود ده‌نمکی هم دیده می‌شود؛ کارگردانی که در سال های اخیر آثار تلویزیونی هم می سازد و پیش از این سریال طنز «آزادی مشروط» از او هم  پخش شد که البته نتوانست جزو پربیننده‌های سریال‌های تلویزیونی باشد. ده‌نمکی سال99 هم سریال «دادستان» را روی آنتن داشت.

 

سریال های نوروزی سریال های تلویزیون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین