کد خبر: 69400 A

شبکه نمایش خانگی| صدا و‌سیما

واکنش روزنامه اصولگرا به استوری پایان نمایش خانگی/ هنرمندانی که استوری سفارشی منتشر کردند نمی‌خواهند نمایش خانگی سامان بگیرد

واکنش روزنامه اصولگرا به استوری پایان نمایش خانگی/ هنرمندانی که استوری سفارشی منتشر کردند نمی‌خواهند نمایش خانگی سامان بگیرد

روزنامه جوان در واکنش به اعتراض هنرمندان به سپرده شدن شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما نوشت: واکنش‌های احساسی و سفارشی نسبت به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حالی است که قرار است بر اساس این مصوبه، فضای شبکه نمایش خانگی سروسامان قانونی بگیرد، اما ظاهراً افراد و جریان‌های ذی‌نفع چنین چیزی را نمی‌پسندند.

ایران آرت: جوان نوشت: چهارشنبه هفته گذشته که خبر تصویب ماده واحده «تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر» یا همان سکو‌های فعال در عرصه «وی او دی‌ها» در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رسانه‌ها منتشر شد، اغلب ناظران امواج اعتراضات شبکه‌ای و سازمان‌یافته به این اقدام را پیش‌بینی می‌کردند، حدس و گمانه‌هایی که خیلی زود به خبر و واقعیت تبدیل شدند.

براساس این ماده واحده، حیطه اختیارات و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این حوزه مشخص و برای فعالان بخش خصوصی به‌ویژه در پلتفرم‌های پخش صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی معین شد که در چه بخش‌هایی باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چه بخش‌های دیگری باید از سازمان صدا و سیما مجوز اخذ کنند.

در این جلسه مقرر شد در حوزه سیاست‌ها و ضوابط ساخت و پخش صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی، مقررات لازم برای ساماندهی این عرصه با عنایت به سیاست‌ها و اصول تعیین‌شده از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، از سوی مسئولان مربوط به شکل لایحه تهیه و برای تصویب به عنوان قانون به مجلس شورای اسلامی ارسال شود. بر اساس این مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، وظیفه نظارت در حوزه سکو‌های صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی طبق قانون اساسی و قوانین موضوعه، بر عهده سازمان صدا و سیما قرار دارد.

به گزارش روزنامه جوان، اگر چه این اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم نقطه پایانی بر همه چالش‌های رسانه‌ای بین مدیران ارشاد و مسئولان صدا و سیما و البته برخی افراد و جریان‌هایی که انتفاعی در حوزه شبکه نمایش خانگی دارند، محسوب می‌شود، اما چند ساعت بعد از اعلام این خبر سیل استوری‌های سازماندهی شده و سفارشی با اظهار‌نظر‌هایی که بیشتر دعوای حیدری نعمتی را تداعی می‌کردند، در فضای مجازی و رسانه‌ای کلید زده شد.

اولین اقدام هماهنگ و سفارشی در این رابطه انتشار یک استوری واحد از سوی برخی سلبریتی‌ها و بازیگران سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی بود. این افراد نسبت به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تعیین‌تکلیف الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر (شبکه نمایش خانگی) یک استوری یکسان را که در یک صفحه با زمینه برفکی و نوشته‌ای قرمز و سفید رنگ نوشته‌بود: «پایان نمایش خانگی» منتشر کردند. زیر این نوشته متنی با این مضمون گنجانده شده‌است که «با چراغ سبز رئیس دولت نمایش خانگی هم دست صدا و سیما افتاد و این یعنی سونامی ممنوع‌الکاری هنرمندان و پایان سرگرمی‌های مردم»

1188473_547

جوان در ادامه نوشت: البته منتشر‌کنندگان این استوری سفارشی چیزی در مورد این مسئله نگفتند که قانونمند‌شدن یک بخش مهم از عرصه فرهنگی کشور که جریان مالی عظیمی هم دارد و ارتباط وسیع و مستقیمی با خانواده‌ها و مردم جامعه دارد، چطور می‌تواند به سونامی ممنوع‌الکاری هنرمندان و پایان سرگرمی‌های مردم بینجامد؟!

واکنش خانه سینما

پس از انتشار وسیع این پست سفارشی از سوی چند سینماگر در فضای مجازی، هیئت‌مدیره خانه سینما نیز با انتشار بیانیه‌ای به این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی واکنش منفی نشان داد. در بخشی از این بیانیه که از سوی رسول صدرعاملی، سخنگوی هیئت‌مدیره خانه سینما منتشر شده آمده‌است: «اخبار تازه منتشر شده از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نظارت در حوزه نمایش خانگی و مباحث مطرح شده در مورد صدور مجوز‌های سینمایی را مأیوس‌کننده و مخالف پیشرفت اقتصاد هنرصنعت سینما می‌داند.»

روزنامه جوان در پایان نوشت: واکنش‌های احساسی و سفارشی نسبت به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حالی است که قرار است بر اساس این مصوبه، فضای شبکه نمایش خانگی سروسامان قانونی بگیرد، اما ظاهراً افراد و جریان‌های ذی‌نفع چنین چیزی را نمی‌پسندند.

صدا و سیما شبکه نمایش خانگی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین