کد خبر: 69562 A

راسل کرو

راسل کرو صاحب گوی بلورین شد | روایت جالب راسل کرو از رابطه‌اش با سینما

راسل کرو صاحب گوی بلورین شد | روایت جالب راسل کرو از رابطه‌اش با سینما

بازیگر «گلادیاتور» و «ذهن زیبا» در شبی که گوی بلورین کارلووی واری را دریافت کرد به روایت رابطه عمیقش با سینما پرداخت.

ایران آرت: راسل کرو در شب افتتاحیه پنجاه و هفتمین دوره جشنواره کارلووی واری کشور جمهوری چک روی صحنه رفت و سخنرانی دلگرم‌کننده‌ای داشت. «یرژی بارتوشکا» بازیگر اهل چک هفتاد و شش ساله که حضورش در این شب قطعی نبود مهمان دیگر افتتاحیه بود.

در شب اول یک جایزه «گوی بلورین» به «آلیسیا ویکاندر» بازیگر «فتنه‌انگیز» (Firebrand) و جایزه‌ای دیگر به «راسل کرو» اهدا شد. ویکاندر که در این فیلم نقش همسر هنری هشتم را بازی کرده می‌گوید: «دریافت این جایزه باعث افتخار من است، تعریف این جشنواره را از دوستان و همکارانم در طول سالیان گذشته شنیده بودم.» او که برای فیلمبرداری «یک رابطه سلطنتی» (A Royal Affair) مقابل «مدس میکلسن» به جمهوری چک سفر کرده اضافه می‌کند: «و خیلی خوشحالم که به این کشور برگشته‌ام، جایی که اتفاقاً مسیر حرفه‌ای بین‌المللی من آغاز شد.»

به گزارش ۳۰نما، کرو بر خلاف ویکاندر اعتراف می‌کند که جشنواره کارلووی واری برای او تازگی دارد: «باید راستش را بگویم. تا همین اواخر از وجود این جشنواره آگاهی نداشتم. در جشنواره‌های فیلم زیادی بوده‌ام که کاملاً بی‌نظم و یکسره ناخوشایندند. اما باید به برگزارکنندگان این جشنواره تبریک بگویم، مثل ساعت کار می‌کند، همه‌چیز به وقتش.»

بازیگر «گلادیاتور» (Gladiator) و «ذهن زیبا» (A Beautiful Mind) و «نوح» (Noah) در ادامه از دوران بازیگری خود می‌گوید: «ماجرای من و کارنامه‌ام این است که من بازیگری را در شش سالگی شروع کردم. اولین سریال تلویزیونی من در سال ۱۹۷۰ پخش شد و از سال ۱۹۸۹ شروع به بازی در فیلم‌های بلند کردم. خوشبختانه، هنوز از اینکه به سر کار بروم خوشحال می‌شوم. لذت می‌برم از اینکه هر روز بیدار شوم و به صحنه‌ای فکر کنم که پیش روی من است. و معتقدم علتش این است که بازی در نقش‌هایی را می‌پذیرم که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنم. بنابراین هرگز ساعت ۴ صبح با این فکر بیدار نشده‌ام که چرا اینجا هستم. همیشه می‌دانستم که چرا کار می‌کنم. و رابطه من با سینما؟ هرچه پیرتر می‌شوم، عمیق‌تر می‌شود؛ عشق من به سینما و ظرفیت‌هایش، اینکه چگونه می‌تواند آموزش دهد و هیجان‌انگیز باشد. عمیق و عمیق‌تر می‌شود. باید به یاد داشت – خطاب به همه فیلمسازان حاضر – برای ایجاد تغییر یک صدا لازم است. پس آن صدا را مال خود کنید.»

راسل کرو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین