کد خبر: 69755 A

افسانه بایگان

افسانه بایگان از بازیگری خداحافظی کرد

افسانه بایگان از بازیگری خداحافظی کرد

افسانه بایگان پس از هنگامه قاضیانی به دومین بازیگری تبدیل شد که در یک ماه اخیر از بازیگری خداحافظی کرده است.

ایران آرت: افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی اعلام کرد که از دنیای بازیگری خداحافظی کرده است. او پس از هنگامه قاضیانی دومین بازیگری است که در یک ماه اخیر از سینما کناره‌گیری کرده است.

این بازیگر در پیام خداحافظی خود نوشته است: «در چنین شرایطی که معتقدم بدون ارتکاب خطایی، دستاورد سالها فعالیت هنری و حیثیت اجتماعی ام دستخوش انواع سوءتعبیرها از هر سو شده، و هر نوع توضیح و دفاعی نادیده و ناشنیده گرفته می‌شود، ناچار اعلام می کنم که در این زمان مصلحت وقت در آن می‌بینم که از عرصهٔ بی حرمت بازیگری کناره گیری کنم و امیدوار باشم که اندک باقی ایام را در آرامشی دور از اجتماع خشمگین بگذرانم.»

افسانه بایگان متولد ۲۶ دی ۱۳۴۰ است و بازیگری را در فیلم کوتاه بوق (۱۳۵۱) آغاز و در ۱۵ سالگی رتبه دوم مسابقه دختر شایستهٔ ایران در مجله زن روز را کسب کرد.

او در دهه شصت به یکی از بازیگران زن معروف سینما تبدیل شد و در آثاری مانند سربداران و گمشده ایفای نقش کرد. خواهران غریب به کارگردانی کیومرث پوراحمد از دیگر آثار برجسته این بازیگر است. بایگان در تلویزیون نیز در سریال‌های پیامک از دیار باقی (۱۳۸۷) و وضعیت سفید (۱۳۹۰) حضور داشته‌ است.

افسانه بایگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین