کد خبر: 69987 A

باربی| اوپنهایمر| نولان| مارگو رابی| گرتا گرویگ

باربی ۵۰۰ تایی شد/ فیلم نولان چقدر فروخت؟

باربی ۵۰۰ تایی شد/ فیلم نولان چقدر فروخت؟

رقابت جذاب دو فیلم اوپنهایمر و باربی در گیشه آغاز شده و باربی به کارگردانی گرتا گرویگ گوی سبقت را از شاهکار نولان ربوده است.

ایران آرت: فروش قدرتمندانه فیلم «باربی» (Barbie) برادران وارنر در ایالات متحده چهارشنبه این هفته ادامه داشت. تازه‌ترین ساخته «گرتا گرویگ» روز گذشته ۲۳ میلیون دلار فروخت و ۱۲ درصد کاهش را نسبت به سه‌شنبه نشان داد.

این فیلم پس از شش روز به فروش ۲۳۷.۱ میلیون دلاری در آمریکای شمالی رسیده و آخر هفته آینده با فروش بیش از ۷۰ میلیون دلار از ۳۰۰ میلیون دلار عبور خواهد کرد. «باربی» در آن صورت سریع‌تر از هر فیلم دیگری به کارگردانی فیلمسازان زن به این فروش داخلی می‌رسد. فیلم رکورددار «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) دیزنی با ده روز است.

به گزارش ۳۰نما، «باربی» با این فروش روزانه در رده پنجم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ استودیوی برادران وارنر در روزهای چهارشنبه قرار می‌گیرد. فیلم «هری پاتر و شاهزاده دو-رگه» (Harry Potter and the Half-Blood Prince) که ژوئیه سال ۲۰۰۹ اکران شد با ۵۸.۱ میلیون دلار رکورددار است.

فیلم «اپنهایمر»‌ (Oppenheimer) سه‌شنبه این هفته ۱۰.۶ میلیون دلار فروخت و به ۱۱۸ میلون دلار نزدیک شد. این فیلم تا ششمین روز اکران تا ۶۹ درصد از رکورد «دانکرک» (Dunkirk) «کریستفر نولان» پیش است. آن فیلم در سال ۲۰۱۷ به فروش نهایی ۱۸۸ میلیون دلاری در آمریکا رسید.

«باربی» تا روز گذشته در بازارهای جهانی به فروش ۴۷۳ میلیون دلاری و «اپنهایمر» به فروش ۲۴۰ میلیون دلاری رسیده بود. فیلم گرویگ در روز دوشنبه ۳۱.۹ میلیون دلار از ۶۹ کشور به دست آورد و در بریتاینا پرفروش‌ترین سه‌شنبه تاریخ برادران وارنر را به ثبت رساند.

 

کریستوفر نولان باربی نولان گرتا گرویگ فیلم باربی اوپنهایمر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین