کد خبر: 70023 A

جودی دنچ

وضعیت جودی دنچ وخیم شد/ خبر تلخ از ستاره پرآوازه هالیوود

وضعیت جودی دنچ وخیم شد/ خبر تلخ از ستاره پرآوازه هالیوود

جودی دنچ بازیگر ۸۸ ساله و انگلیسی برنده اسکار اعلام کرد که وضعیت بینایی او وخیم شده که دیگر قادر به دیدن در صحنه فیلمبرداری نیست.

ایران آرت: جودی دنچ یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران بریتانیایی است که در گفتگو با روزنامه ساندی میرر گفت که همچنان در تلاش برای یافتن راه‌حلی بوده اما دیگر نمی‌توانسته در صحنه  ببیند و فیلمنامه را بخواند.

او ادامه داد: «اگر من دیالوگ طولانی داشته باشم برایم سخت است و هنوز راهی پیدا نکردم، البته دوستان زیادی دارم که فیلمنامه را به من یاد می دهند.»

به گزارش ایسنا، «دنچ» مدت‌هاست که درباره تأثیرات سالخوردگی بر زندگی حرفه‌ای‌اش و نیاز به حفظ شفاهی دیالوگ‌ها قبل از رفتن به صحنه فیلمبرداری سخن گفته است. این بازیگر اخیرا در آثاری چون «بلفاست» ظاهر شده است، که برای آن نامزدی اسکار دریافت کرد.

با وجود این مشکلات، این بازیگر ۸۸ ساله گفته که همچنان به کار خود ادامه می‌دهد، زیرا یک ترس غیرمنطقی از کسالت دارد.

«دنچ» فعالیت هنری خود را از سال ۱۹۵۷ با بازی در نقش «اوفلیا» در نمایش‌نامه «هملت» آغاز کرد و از آن پس در ده‌ها نمایشنامه درام و موزیکال معتبر بازی کرد. این بازیگر انگلیسی نخستین‌بار در سال ۱۹۶۴ در یک فیلم سینمایی ظاهر شد و با بازی در فیلم‌هایی چون «هنری پنجم»، «شکسپیر عاشق»، «شکلات»، «آیریس» و چهار فیلم از مجموعه «جیمز باند» شهرتی جهانی پیدا کرد. 

او علاوه بر دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم «شکسپیر عاشق»، در عرصه تئاتر نیز برنده یک جایزه تونی و هشت جایزه اولیویه شده و در چندین سریال تلویزیونی موفق نیز ظاهر شده است.

 

جودی دنچ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین