کد خبر: 70056 A

افشاگری پدرو آلمودوار درباره زندگی رمزآلودش

افشاگری پدرو آلمودوار درباره زندگی رمزآلودش

جموعه داستان کوتاهی از «پدرو آلمودوار» کارگردان سرشناس اسپانیایی با ترجمه انگلیسی «فرانک وین» سال آینده منتشر می‌شود.

ایران آرت: «آخرین رویا» که «آلمودوار» آن را زندگی‌نامه‌ای تکه تکه و کمی رمزآلود توصیف می‌کند، شامل ۱۲ داستان است که مضامین مشترک آثار سینمایی او از جمله کمدی، زندگی‌نامه، داستانی و ... را منعکس می‌کند.

این داستان‌های کوتاه که از اواخر دهه ۱۹۶۰ تا امروز نوشته شده‌اند، در سپتامبر ۲۰۲۴ توسط انتشارات «هارویل سکر» که زیرمجموعه انتشارات عظیم پنگوئن راندوم هاوس است، منتشر خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، از فیلم‌های «آلمودوار» می‌توان به «همه چیز درباره مادرم» (برنده اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان) و «با او حرف بزن» برنده جوایز متعدد  از جمله اسکار بهترین فیلمنامه اصلی و گلدن گلوب بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اشاره کرد. آخرین فیلم او با عنوان «راه عجیب زندگی» یک وسترن عجیب و غریب با بازی «پدرو پاسکال» و «اتان هاوک» است.

«آلمودوار» در مقدمه مجموعه داستان‌های کوتاه خود می‌نویسد: «بارها از من خواسته شده که زندگی‌نامه‌ام را بنویسم و ​​من همیشه رد کرده‌ام. همچنین پیشنهاد شده که اجازه بدهم شخص دیگری بیوگرافی من را بنویسد، اما من همیشه تا حدودی در برابر ایده یک کتاب کامل در مورد خودم به عنوان یک فرد مقاومت می‌کنم. هیچ‌وقت خاطرات خود را ثبت نکرده‌ام و هر وقت تلاش کرده‌ام هرگز به صفحه دو نرسیده‌ام. بنابراین، این کتاب چیزی شبیه به یک تناقض است، چیزی که می‌توان آن را یک زندگی‌نامه پراکنده، ناقص و کمی رمزآلود توصیف کرد». 

داستان اصلی این مجموعه کتاب با عنوان «آخرین رویا» درباره مرگ مادر آلمودوار است. داستان‌های دیگر این مجموعه عبارتند از داستان عیسی و باراباس، نسخه اصلی فیلم او آموزش بد، داستانی درباره کارگردانی که در تعطیلات آخر هفته به دنبال مسکن می‌گردد و داستانی گوتیک از یک خون‌آشام توبه‌کار.

«الی استیل» سردبیر ارشد انتشارات «هارویل سکر» در این‌باره گفت: «این داستان‌ها رابطه بین زندگی و هنر، داستان و واقعیت هستند. طرفداران فیلم‌های آلمودوار بسیاری از ویژگی‌های آلمودوار را می‌شناسند: هنرمندی که از نوشتن در مورد صمیمی‌ترین لحظات ما، کاوش در تمایلات، فناپذیری، تنهایی و درد و شکوه خلقت هنری با طنزی هوشمندانه و عشق عمیق به ادبیات و فرهنگ بیمی ندارد». 

 

پدرو آلمودوار پدرو آلمادوار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین