کد خبر: 7007 A

بهار کاتوزی از امروز در بیوگرافی

بهار کاتوزی از امروز در بیوگرافی

زخم راحله شبیه زخم دیگران نیست…

ایران‌آرت: «بیوگرافی» اولین فیلم بلند فاطمه ثقفی از امروز دوشنبه ۲۹ خردادماه در گروه هنروتجربه اکران شده است.

در این فیلم دغدغه‌های یک دختر جوان در جامعه‌ای خشن و ناملایم روایت می‌شود.

در خلاصه داستان «بیوگرافی» می‎خوانیم: «روایت یک روز از زندگی آدم‌هایی در گوشه‌ای از شهر، که برای رهایی از زخم‌های کهنه خود می‌جنگند،: اما زخم راحله شبیه زخم دیگران نیست…» «بیوگرافی» اولین بار در بخش غیر رقابتی هنروتجربه جشنواره سی و پنج فیلم فجر به نمایش درآمد.

به گزارش ایسنا، ثقفی در یادداشت خود درباره این فیلم عنوان کرده است: « در پس پرده رنج امروزم، ایمانی منتظر نشسته است که دستش را به دست راحله سپردم تا با آن حرکت کند، راه برود، سرعت بگیرد، شتاب کند، اوج بگیرد و شاید هم… راحله آنقدر قد کشیده بود که از لحظه‌ای گریزان و پا در هوا بگذرد و تنها با زخمی، بغض فروخورده‌ای و تکه احساسی، همه معناهای تسلیم را به زانو درآورد. وقتش بود که دیگر بزرگ شود، پوست بیندازد و رنجی را تاب بیاورد که آنسویش آگاهی است.»

فاطمه ثقفی پیش از این به عنوان فیلم‌نامه نویس، منشی صحنه و دستیار کارگردان با فیلم‌های سینمایی «مرگ کسب و کار من است»، «همه چیز برای فروش»، «مردی که اسب شد» به کارگردانی امیر حسین ثقفی همکاری کرده‌است.

«بیوگرافی» در اولین روز اکران خود در ۲۹ خرداد در چهار سینما به نمایش در می‎آید.  

اولین سانس نمایش این فیلم در سینماهای هنروتجربه، ساعت ۱۷ در پردیس گلستان شیراز است. این فیلم هم‌چنین در ساعت ۱۷:۳۰ در پردیس هویزه مشهد،ساعت ۲۰ در پردیس کوروش و ساعت ۲۱ در سینما فرهنگ به نمایش در می‎آید.

«بیوگرافی»/ کارگردان: فاطمه ثقفی- نویسنده فیلم‌نامه: امیرحسین ثقفی- تدوین: روح‌الله انصاری- طراح صحنه و لباس: شراره سروش- تهیه‌کننده و مجری طرح: علی اکبر ثقفی- مدیر فیلم‌برداری: مجید گل‌سفیدی- دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: کاوه قاسم زاده- مدیر صدابرداری: مهران ملکوتی- طراح گریم:محمدرضا قومی- منشی صحنه: مرجان شاهسون- مدیر تولید: امیر حیدرطاری- مدیر تدارکات: مسعود تهرانی- عکاس: محمد دارایی- مشاور رسانه‌ای: بهناز شیربانی- دستیار لباس: نیاز حمیدی- دستیار صدابردار: اشکان فتاحی- دستیار گریم: مارال آگین- بازیگران: بهار کاتوزی، میثاق زارع، روح الله مهرابی، اشکان مهری، میثم غنی‌زاده، فریبا شاهسون و مهران ملکوتی.

 

بهار کاتوزی فیلم بیوگرافی فاطمه ثقفی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین