کد خبر: 70598 A

سوفیا لورن| هالیوود

سوفیا لورن راهی بیمارستان شد

سوفیا لورن راهی بیمارستان شد

«سوفیا لورن» پس از زمین خوردن در خانه‌اش در سوئیس که با چندین شکستگی همراه شد، تحت عمل جراحی اضطراری قرار گرفت.

ایران آرت: «سوفیا لورن» پس از زمین خوردن در خانه‌اش در سوئیس که با چندین شکستگی همراه شد، تحت عمل جراحی اضطراری قرار گرفت.به گزارش ایسنا،یک منبع نزدیک به این بازیگر به هالیوود ریپورتر گفت که این نماد بازیگری ایتالیایی که در ۲۰ سپتامبر ۸۹ ساله شد، در حمام خانه خود در سوئیس زمین خورده است که موجب چندین شکستگی در ناحیه لگن و شکستگی شدید استخوان شده که نیاز به جراحی داشته است.

این منبع افزود که خوش بینی محتاطانه ای در مورد نتیجه عمل و بهبودی لورن وجود دارد که شامل یک دوره نقاهت کوتاه و سپس یک توانبخشی طولانی است.خبر بروز حادثه برای «سوفیا لورن» توسط رستورانی که او قرار بود در شهر باری ایتالیا در ۲۶ سپتامبر افتتاح کند منتشر شده که چهارمین رستورانی است که به نام او آغاز به کار می‌کند. این بازیگر همچنین قرار بود شهروندی افتخاری این شهر را دریافت کند، اما اکنون تمام برنامه‌های او برای آینده لغو شده است.

کارلو و ادواردو پسران این بازیگر در بیمارستان در کنار او هستند. «ادواردو لورن» در جدیدترین فیلم بلند خود با عنوان «زندگی پیش رو» در سال ۲۰۲۰ از «سوفیا لورن» در نقش اصلی استفاده کرد که جایزه دیوید دی دوناتلو را برای بهترین بازیگر زن برای او به ارمغان آورد. این بازیگر در سال ۲۰۲۱، سوژه مستند نتفلیکس با عنوان «سوفیا لورن چه کار می‌کند؟» بود.فیلم «زندگی پیش رو» که با بازگشت «سوفیا لورن» به سینما پس از ۱۱ سال همراه شد، با اقتباسی از رمانی نوشته «رومن گاری» ساخته شده است. این فیلم که بابک کریمی بازیگر ایرانی دو فیلم برنده اسکار «جدایی» و «فروشنده» نیز در آن نقش آفرینی کوتاهی داشته، روایتگر داستان زنی است که مسئولیت تربیت یک کودک ۱۲ ساله و سیاه پوست خیابانی را بر عهده می گیرد. 

«سوفیا لورن» در سال ۱۹۶۲ برای فیلم «دو زن» ساخته‌ی «ویتوریو دسیکا» جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر زن را کسب کرد و در سال ۱۹۹۱ جایزه‌ی اسکار افتخاری را دریافت کرد.او اولین هنرپیشه‌ی زنی است که جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم‌های خارجی آکادمی اسکار را به‌دست آورد. لورن در سال ۱۹۶۴ برای فیلم «ازدواج به سبک ایتالیایی» بار دیگر نامزد جایزه اسکار شد و فیلم «دیروز، امروز، فردا» با نقش‌آفرینی او و «مارچلو ماستریانی» در همان سال موفق به دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

لورن در سال ۱۹۶۲ جایزه‌ی بهترین بازیگر زن را از بفتا و در سال ۱۹۹۴ جایزه‌ی خرس طلای افتخاری را از جشنواره‌ی برلین کسب کرد. این بازیگر ایتالیایی در سال ۱۹۶۱ بهترین بازیگر زن جشنواره‌ی کن شناخته شد و در سال ۱۹۹۱ جایزه‌ی سزار افتخاری به او اعطا شد.

از دیگر افتخارات سینمایی سوفیا لورن می‌توان به کسب دوربین طلای آلمان، چهار جایزه‌ی بهترین بازیگر گلدن گلوب، بهترین بازیگر زن جشنواره‌ی مسکو (۱۹۶۵)، بهترین بازیگر جشنواره‌ی سن‌سباستین (۱۹۷۴)، بهترین بازیگر جشنواره‌ی ونیز (۱۹۵۸) و شیر طلای افتخاری جشنواره‌ی ونیز (۱۹۹۸) اشاره کرد.

هالیوود سوفیا لورن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین