کد خبر: 70916 A

فردین| ناصر ملک مطیعی| اکبر گلپا

فردین، ناصر ملک‌مطیعی، گلپا / هنرمندانی که دو بار می میرند

فردین، ناصر ملک‌مطیعی، گلپا / هنرمندانی که دو بار می میرند

مرگ اکبر گلپا داغ دلها را تازه کرد: ناصر ملک‌مطیعی، فردین، نادر گلچین، عبدالوهاب شهیدی، بهمن مفید، فرهاد، حبیب...

ایران آرت: اعتماد آنلاین خبر داد : روزنامه هم میهن نوشت: بسیاری از نام‌آورترین هنرمندان کشورمان با چنین حسرتی زندگی کردند و سرانجام با همین درد و غم، روی در نقاب خاک کشیدند؛ چنین هنرمندانی دوبار می‌میرند.

روزنامه هم میهن از ممنوع‌الکار کردن هنرمندان گلایه کرده و نوشته هنرمندانی مانند گلپا دو بار می‌میرند.

به گزارش هم میهن، گلپا یک عمر با ‌غم و حسرت زندگی کرد. در حسرت دوباره خواندن. متاسفانه اکبر گلپایگانی نتوانست در کشورش بخواند و چه کسی هست که باید پاسخ دهد علت خانه‌نشین شدن و خانه‌نشین ماندن بسیار طولانی گلپا چیست؟ او اسطوره بزرگ موسیقی سنتی ایران و هنرمندی فراموش‌نشدنی است که جفایی بزرگ در این سال‌ها بر او روا شده است. سال‌های طولانی از کاری که عاشقش بود، محروم ماند. غمی از این بزرگ‌تر؟ گلپا قلبش دردمند بود. محرومش کردند و این محرومیت تمام نشد. نه‌فقط برای او که بسیاری از بزرگان عرصه فرهنگ و هنر نیز سرنوشتی چون او پیدا کردند.

علی اکبر گلپایگانی

این روزنامه نوشته است: بسیاری از نام‌آورترین هنرمندان کشورمان با چنین حسرتی زندگی کردند و سرانجام با همین درد و غم، روی در نقاب خاک کشیدند؛ ناصر ملک‌مطیعی، فردین، نادر گلچین، عبدالوهاب شهیدی، بهمن مفید، فرهاد، حبیب و بسیاری دیگر از هنرمندان کشورمان. خیلی‌هایشان در داخل ایران یا خارج از مرزهای میهن‌شان زندگی می‌کنند و همچنان اجازه بروز هنرشان را ندارند؛ و ایرج خواجه‌امیری که او نیز طعم تلخ محرومیت را چشیده است. نکته تلخ این‌که همه هنرمندان نام‌آور و مردمی کشورمان در اوج محبوبیت و توانمندی محروم شدند. درست روز‌هایی که به بالاترین حد هنرشان رسیده بودند. چنین هنرمندانی دوبار می‌میرند.

 

 

ناصر ملک مطیعی محمد علی فردین بهروز وثوقی اکبر گلپا فردین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین