کد خبر: 71561 A

مارال بنی آدم| جشنواره فیلم فجر| محمدرضا شریفی نیا| پروین اعتصامی

مارال بنی آدم چگونه از پروین اعتصامی اجازه گرفت؟/ واکنش شریفی‌نیا به انتقادها از عدم شباهتش به پدر پروین

مارال بنی آدم چگونه از پروین اعتصامی اجازه گرفت؟/ واکنش شریفی‌نیا به انتقادها از عدم شباهتش به پدر پروین

نشست خبری فیلم سینمایی «پروین» درباره زندگی پروین اعتصامی پایان بخش ششمین روز جشنواره فیلم فجر بود.

ایران آرت: مارال بنی‌آدم بازیگر نقش پروین اعتصامی پس از رونمایی از نقشش در فیلم «پروین» گقت: برای بازی در این نقش بر سر مزار خانم پروین اعتصامی رفتم و از ایشان اجازه گرفتم.

به گزارش ایسنا، بامداد چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه نشست خبری فیلم «پروین» به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا در سینمای رسانه پس از نمایش فیلم با حضور بازیگران اصلی برگزار شد.

ورزی در ابتدای این نشست درباره اینکه چطور سراغ ساخت فیلمی درباره یکی از مفاخر رفته؟ گفت:سوژه حدود ۱۳ سال قبل برای اولین بار در ذهن من شکل گرفت و از آنجا که به کار در حوزه مفاخر علاقه دارم،سراغ این پروژه رفتم.

مارال بنی‌آدم بازیگر نقش پروین اعتصامی با قدردانی از شریفی‌نیا و ورزی گفت: برای من سعادت بزرگی بود بازی در نقش خانم پروین اعتصامی و من بزرگترین شانس هنری‌ام را داشتم. این کار را با اجازه خودشان انجام دادم و بر سر مزارشان رفتم و اجازه گرفتم. امیدوارم توانسته باشم خوب از عهده آن برآیم و امیدوارم سینمای ایران از زندگینامه این مشاهیر بیشتر بهره ببرد چون می‌توانند راه و روش درستی از زندگی را به ما نشان دهند و زنان هم می‌توانند ثابت کنند که برابرند.

او افزود: زمانی که قرار شد به پروژه اضافه شوم فقط ۱۰ روز فرصت داشتم.‌ یک پادکست از خانم اعتصامی را ۲۴ ساعته گوش میدادم یا از طریق یکی از دوستانم نامه اش را به دوست صمیمی خانم پروین اعتصامی خواندم و همه اینها به شناخت من کمک کرد.‌

Parvin-01-1

وی‌ درباره اینکه پیش‌بینی‌ای نسبت به کسب جایزه دارد یا خیر گفت: رقابت جذابی است جایزه سیمرغ ولی امیدوارم آن کسی که لیاقتش را دارد جایزه را بگیرد. البته پدر و مادر من چند شب قبل این فیلم را دیدند و گفتند از من بخاطر انتخاب این نقش فاخر راضی هستند و همین برای من جایزه بود.

آزیتا حاجیان بازی در نقش مادر پروین اعتصامی را به عنوان یک زن شاعر خاص برای خود افتخاری دانست و درباره منابع شناخت مادر پروین گفت: منابع زیادی از این شخصیت در دست نبود. می‌دانستیم نامش اختر و خودش هم ادیب بوده و باقی چیزها براساس ویژگی‌های مادرانه آمد.

شریفی‌نیا در پایان این نشست با بیان اینکه ترجیح داده دیگر عوامل صحبت کنند، درباره شباهت خودش با پدر پروین گفت: الان در دنیا دیگر خیلی دنبال شباهت نیستند و البته من هم دوست نداشتم خودم این نقش را بازی کنم. پروین ساخته شده و من از این پس، پروین را خانم مارال بنی آدم می‌بینم.

وی خاطرنشان کرد : درباره عکسی هم که منتشر شده که تصویر ۲۲ سالگی پدر پروین را نشان می‌دهد و همین یک تصویر از او موجود است، باعث حاشیه‌هایی شده ولی واقعیت این است که من هم در آن سن و سال همان‌قدر لاغر و ترکه‌ای بودم.

در این بخش آزیتا حاجیان گفت: من در این مورد شهادت می‌دهم چون از ۲۲ سالگی با ایشان آشنا شدم.

شریفی‌نیا همچنین درباره جایگاه پروین اعتصامی اظهار کرد: پروین تنها زنی است که حق خود را در این جامعه گرفت.

مارال بنی آدم: از پروین اعتصامی کسب اجازه کردم

حضور شریفی نیا ، آزیتا حاجیان و دخترشان ملیکا شریفی‌نیا در این نمایش، سوژه عکاسان شده بود.

آزیتا حاجیان محمدرضا شریفی نیا پروین اعتصامی مارال بنی آدم فیلم پروین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین