کد خبر: 7338 A

گزارش ایران‌آرت از حواشی فرشید نوابی و سریال «شهرزاد»

پای الهام چرخنده چه‌طور به «شهرزاد» باز شد؟/جنجال‌ بر سر یک دزدی نامعمول؟

پای الهام چرخنده چه‌طور به «شهرزاد» باز شد؟/جنجال‌ بر سر یک دزدی نامعمول؟

دست اندرکاران سریال «شهرزاد» از بازیگر شناخته شده ایرانی شکایت کردند.

ایران آرت: استفاده یا سوءاستفاده از عنوان "شهرزاد" توسط فرشید نوابی برای رستورانش موجب شد دست اندرکاران این سریال از او شکایت کنند. ماجرا از اینجا شروع شد  که در صفحه اجتماعی سایت نمایش خانگی، تصویری از سردر رستورانی به نام «شهرزاد» منتشر شد؛ رستورانی سنتی که مدیریت آن را فرشید نوابی مجری-بازیگر و همسر سابق الهام چرخنده برعهده دارد.

از آنجا که نامواره رستوران «شهرزاد» کاملا کپی برداری از لوگوی سریال «شهرزاد» بوده دست‌اندرکاران این سریال خانگی را به واکنش واداشت تا جایی این استفاده غیرفانونی از لوگوی سریال را با شکایت مورد پیگرد قرار دهند.

روابط عمومی سریال «شهرزاد» اعلام کرد: یکی از بازیگران سریال های تلویزیونی بدون هیچ ارتباط با این مجموعه و داشتن اجازه ای، اقدام به استفاده از نامواره طراحی شده شهرزاد برای رستوران اش کرده و از افتتاح آن طی روزهای آینده خبر داده است. بار دیگر تاکید می شود هرگونه بهره برداری از سریال «شهرزاد» ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

اما مدتی نگذشت که فرشید نوابی(مدیر رستوران شهرزاد) به شکایت دست اندرکاران سریال «شهرزاد» واکنش نشان داد. فرشید نوابی در این باره جوابیه نوشته و منتشر کرده است:

باتمام احترام و علاقه ای که به مجموعه شهرزاد و تیم سازنده ی آن که عموما ازدوستان عزیز من هسنتد و البته جدای از تیم سرمایه گذار که عمری به قدمت خود سریال شهرزاد دارند و روی سخن من با آنان است بنظر میرسد که این عزیزان در فصل دوم به دلیل استقبال کمتر ناچار به روی آوردن به هرنوع جنجالی برای فروش بیشتر این مجموعه شده اند و تیرشان این بار به بنده اصابت کرده که البته کمی هم خطا رفته و لذا توضیحی اجمالی راجع به آن می‌دهم.

۱- اولا بنده فرشید نوابی با قدمت ۲۶ سال کار در سینما هستم و نه شهرزاد یکساله که نیاز داشته باشم از لوگوی این سریال برای جذب مخاطب استفاده کنم و اگر هم چنین بود در ویترین کارهای من نام مجموعه های بسیار پر مخاطب تر و خاطره انگیز تر هست که مردم من را با آن می‌شناسند و اگر منظور استفاده تبلیغاتی بود قطعا به طور مثال نام سفره خانه را “جدال با سرنوشت” و یا از لوگوی برنامه “ستاره مهاجر” که حتی گردن آویز آن را می‌فروختند استفاده می‌کردم و نه سریال نوظهور "شهرزاد۲" درست بیست دقیقه بعد از رسانه ایی شدن افتتاح سفره خانه آقایی که خود را مدیر عامل تصویر گستر پاسارگاد می خواند به بنده تلفن زد و اعلام نارضایتی از استفاده لوگوی شهرزادکرد که به ایشان توضیحات در این خصوص را دادم و قرار شد بعد از تعطیلات عید فطر تابلو با لوگوی اصلی ما که در تصویر هست جایگزین شود ولی همانطور که عرض کردم دوستان طاقت نیاوردند و ظاهرا بشدت نیازمند حاشیه و جنجال سازی بودند که موضوع را رسانه ای کردند که البته این کار ناشایست علیرغم اینکه هنوز در هیچ محاکم قانونی طرح نشده و سعی در تخریب اسم بنده را داشته اند قابل پی گرد در مراجع قانونی است.

۲- اما دلیل این جنجال سازی نیازمند این توضیح است که اگر مدیر این سفره خانه که البته ارزش ملک آن حداقل پنج برابر ارزش کل هزینه تولید مجموعه “شهرزاد” است بنده نبودم و یک شخص عادی بود ایا باز هم چنین سروصدایی بپا میکردند وبدون هیچ دادگاه و محکمه ای آن را رسانه ای میکردند که این خود نیز دلیلی بر شیطنت و حرکت فکر شده و حسابگرانه این عزیزان است.

۳- و اما اصل ماجرا این است که بنده در زمان طراحی لوگوی سفره خانه چند طرح را از طراح گرفتم و اصولا لوگوی دیگری که در تمام کارتهای ویزیت،پاکتها،سربرگها و منوها که در تصویر هست را با هزینه زیاد چاپ کردم را انتخاب نمودم ولی در زمان ارسال لوگو برای تابلوساز طراح اشتباها این لوگو راکه از طرحهای اولیه طراح بود و البته اصلا به آن دقت نکردم و در همان مرحله اول آن را رد کردم بجای لوگوی اصلی ارسال کرده بود و بنده حتی در زمان نصب در تهران حضور نداشتم و بعد که متوجه این اشتباه در تابلو شدم چون اصلا در شان خود نمیبینم که از هر عنوان و چیزی که متعلق به دیگری باشد استفاده کنم دستور تعویض آن را دادم که بدلیل تقارن با تعطیلات مقرر شد طی چند روز اینده جایگزین شود.

۴- اما در پایان فقط یک نکته برایم جالب بود که دوستان سرمایه گذار شهرزاد که مدعی فرهنگ و هنر هم هستند نه شأن حرفه ایی ونه شأن همکاری و نه شأن کسوت را رعایت کردند و بجای حل این مساله بشکل خصوصی که البته بنده فکر میکردم با توجه به اشتباه تابلو ساز و طراح تازه به این مجموعه لطف کرده ام و در یکی از مهمترین مناطق تهران نامشان را چراغانی کرده ام(و البته به سرعت متوجه شدم این کارها حداقل در سینمای ایران جایی ندارد )رو به جنجال سازی آورده اند که امیدوارم حداقل در فروش فصل دوم شهرزاد برایشان تاثیر گذار باشد و در پایان یک جمله ی ناب برای طرح مشکل کل سینما؛ از ماست که برماست!

 

سریال شهرزاد شهرزاد2 الهام چرخنده فرشید نوابی رستوران فرشید نوابی
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    خوب چه ربطی به خانم چرخنده داشت این تیترو زدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • دکتر حقیقی
    پاسخ

    خوب اگر اشتباه کرده اید و یا اشتباه شده به نظر من عذر خواهی نیاز داره و نه اینکه من لطف کردم تابلوی شما را چراغانی کردم!!!! مگر کسی از شما اینکار را درخواست کرده است؟!!!!!

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین