کد خبر: 14547 A

سفر به دور دنیا در هشت شماره / جذاب ترین گزینه های جهانگردی سال 2018 کدامند؟ /گزارش تصویری

سفر به دور دنیا در هشت شماره / جذاب ترین گزینه های جهانگردی سال 2018 کدامند؟ /گزارش تصویری

با ما همراه باشید، تا 8 گزینه جذاب و هیجان انگیز فهرست جهانگردی هارپربازار در سال 2018 را بشناسید.

ایران آرت: صفحه گردشگری مجله هنری هارپربازار همانند سنوات پیشین، با نزدیک شدن به تحویل سال میلادی پیشنهادهای جهانگردی خود را ارائه کرده است.

با ما همراه باشید، تا 8 گزینه جذاب و هیجان انگیز فهرست جهانگردی هارپربازار در سال 2018 را بشناسید.

 

فهرست جهانگردی هارپربازار

1- اسلو / نروژ : از مهم ترین دلایل انتخاب این سرزمین به عنوان گزینه های یک سفر خاطره انگیز، برگزاری جشن هنری و فرهنگی سال 2018 به مناسبت پنجاهمین سالگرد ازدواج پادشاه و ملکه کشور نروژ است. چه جایی بهتر از سفر به شادترین کشور جهان؟

اما این موضوع قطعا همه جذابیت اسلو نیست. این شهر یکی از مراکز مهم هنر معاصر، به ویژه در حوزه مجسمه سازی است. به طوری که از ضروریات گردشگران به این منطقه، بازدید از نمایشگاه مجلل مجسمه های ارزشمند در فضای بازِ خارج از شهر و «پارک ویگلند» است. بیش از 200 اثر از گوستاو ویگلند (مجسمه ساز محبوب نروژی) لوییس بورژوآ ، تونی اونسلر و آثار کلاسیکی از آگوست رودین در این پارک خودنمایی می کنند. توقف کنید؛ تا نقطه الهام بخش تابلوی معروف "جیغ" اثر ادوارد مونش را ببینید. در اسلو خانه و موزه یکی از بزرگترین نمایشنامه نویسان جهان "هنریک ایبسن" را فراموش نکنید.

فهرست جهانگردی هارپربازار

2- امیلیا-رومانیا / ایتالیا: در حالی که احتمالا این شهر باید جایگاه فراری، مازراتی و یا لامبورگینی باشد؛ اما شما حتما ناخواسته از سرعت خود خواهید کاست. بله، اینجا پایتخت ایتالیا نیست؛ اما دیدار از جاذبه های آن لذتی به شما می بخشد که شاید جایی دیگر نتوان تجربه کرد.

در حومه شهر صنایع دستی یکتایی می بینید. در Acetaia Gousti قدیمی ترین سرکه بالزامیک جهان را می چشید؛ در راونا، آخرین سرمایه های امپراطوری روم غربی و حداقل 80 مکان ثبت در میراث یونسکو را بازدید می کنید. و در بولونیا (مرکز امیلیا-رومانیا) نوشیدنی هایی را امتحان می کنید که قطعا طعم و مزه آن را نمیتوان فراموش کرد.

فهرست جهانگردی هارپربازار

3- مایورکا / اسپانیا : جزیره خیال انگیز مایورکا جذابت های تاریخی شگفت انگیزی برای مسافران خواهد داشت. مجسمه معروف و کلاسیک مایورکا به طراحی "آنتونی گائودی"، خانه باستانی و پادشاهی اسپانیا به همراه صومعه های آن، استراحتگاه و خانه تفریحی "فردریک شوپن" آهنگساز مشهور و "ژرژ ساند" مهم ترین نویسنده زن فرانسه در قرن نوزدهم، موره هنرهای معاصر با آثاری از دوره باروک به علاوه تابلوهایی از "پیکاسو" و "خوان میرو" و همچنین مجموعه ای از غارهای زیررمینی با چشمه های زلال، نمونه هایی از این مهم هستند.

فهرست جهانگردی هارپربازار

4- پراگ / جمهوری چک : در اکتبر 1918 چکسلواکی به مرکزیت پراگ تاسیس شد. اگرچه در نهایت این کشور تبدیل به جمهوری مستقل و مدرن چک در دهه 90 شد؛ اما همچنان و هر ساله شهروندان پراگ، تولد تاریخی و زایش این سرزمین را جشن می گیرند. پراگ، معروف به "شهر هزار قوس" با کلیساهای منحصر به فرد، با انواع غذاهای خاص این منطقه و پایکوبی های هنری و فرهنگی امسال هم صحنه شادی و زیبایی است.

فهرست جهانگردی هارپربازار

5- کره جنوبی: المپیک زمستانی 2018 در شهر پیونگ یانگ واقع در 80 کیلومتری سئول برگزار خواهد شد. کره جنوبی با فرهنگ مثال زدنی و معماری و غذاهای ابداعی بسیار، از جمله کشورهایی است که خواهان  رشد سریع در حوزه گردشگری آسیا و جهان است. المپیک زمسنانی 2018 زمان مناسبی برای تجربه جذابیت های آسیای شرق به شمار می رود.

فهرست جهانگردی هارپربازار

6- سیدنی / استرالیا: اگر به دنبال یک سفر ماجراجویانه هستید، سیدنی را فراموش نکنید. مردم محلی دوست داشتنی، سواحل به یاد ماندنی، بیش از 800 مکان حافظت شده به عنوان پارک طبیعت، حیوانات کمیاب، غذاهای متنوع آسیایی و اروپایی، رصدخانه ای با قدیمی ترین تلسکوپ ها و کتاب ها و البته خانه اپرای سیدنی، سفر به دنیای فانتزی را برای شما فراهم خواهد کرد.

فهرست جهانگردی هارپربازار

7- لاپاز / بولیوی: سفر به این شهر به معنای واقعی یک تجربه استثنایی است. لاپاز مرتفع ترین شهر آفریقای جنوبی و جهان است؛ 12000 فوت بالاتر از سطح دریا. به این سبب لازمه ورود به این شهر باید با قراری 24 ساعته برای استراحت مطلق همراه باشد؛ تا بدنتان با شرایط محیطی منطقه تطبیق کند.

یکی از جهانگردان می گوید: «لاپاز» جواهری پر زرق با چشم اندازهای جادویی است. هر گوشه خیابان های آن تجربه جدیدی خفته است. وقتی اتوبوس شما را به خارج شهر می برد؛ به بیگانه یکتایی به نام "دره ی ماه" خیره شوید. هنر و مصنوعات تزیینی شهر را که هنوز هم رنگ استعمار را بر پیشانی دارند؛ فراموش نخواهید کرد.

فهرست جهانگردی هارپربازار

8- تونس: در کمتر از صد مایلی ساحل سیسیل، تونس با چشم اندازهای جذابش مسافران را به سوی خود فرامی خواند. دره های مدیترانه ای و گنبدهای سفالی به شیوه یونانی (کلاسیک) در برابر قوس ها و مناره های باشکوه که میراث عظیمی را با خود به همراه دارند؛ منظره ای تسخیر کننده خواهد بود.

کلیساهای اروپایی تونس که نشان از استعمار منطقه توسط فرانسه دارد؛ در شهر پراکنده است. تونس که در زمان امپراطوری کارتاژینیان بنا شده؛ تاریخچه طولانی و ستبر خود را هنوز هم در جنبه های معماری و فرهنگی حفظ کرده است.

 

گردشگری جهانگردي هارپربازار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین