کد خبر: 15221 A

بیانسه،دختر اوباما و بانوی اول فیس‌بوک رقبای جدی اپرا در ریاست‌جمهوری 2020

بیانسه،دختر اوباما و بانوی اول فیس‌بوک رقبای جدی اپرا در ریاست‌جمهوری 2020

با جدی شدن احتمال حضور اپرا وینفری در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره آینده در آمریکا پس از نطق تکان‌دهنده در مراسم گلدن گلوب، حالا رسانه‌ها در پی رقیب‌تراشی برای یکی از پرنفوذترین چهره‌های رسانه‌ای دنیا هستند.

ایران‌آرت: فقط یک سخنرانی 9 دقیقه‌ای پس از دریافت جایزه افتخاری سیسیل ب. دمیل کافی بود تا خیلی ها وینفری را گزینه جدی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات 2020 بدانند. سی‌ان‌ان چند ساعت پس از پایان مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب 2018 از قول دو منبع نزدیک به مجری نامدار اعلام کرد او مدتی است به نامزدی در انتخابات 2020 فکر می‌کند و چهره‌هایی چون مریل استریپ هم معتقدند اپرا از همین امروز وارد گود انتخابات شده است.

با این حال، شاید یک تردید بزرگ مانع حضور وینفری در عرصه سیاست شود و آن چیزی نیست جز پرهیز رای‌دهندگان آمریکایی از انتخاب دو چهره تلویزیونی برای ورود به کاخ سفید در دو دوره پیاپی. دونالد ترامپ بیش از سیاست در دنیای سرگرمی و تجارت شناخته شده بود و اپرا هم که اساسا یک چهره رسانه‌ای است. به این ترتیب، احتمال دارد آمریکایی‌ها تصمیم بگیرند یک چهره مطلقا سیاسی را در 2020 به کاخ سفید بفرستند.

به نظر می‌رسد حتی اگر نامزدی وینفری از سوی حزب دموکرات برای رقابت با ترامپ جدی شود، چند چهره دیگر هستند که می‌توانند او را به چالش بکشند. نخستین گزینه مالیا اوباما، فرزند ارشد نخستین رئیس‌جمهوری رنگین‌پوست ایالات متحده است که در 22 سالگی یک چهره شناخته‌شده و محبوب به شمار می‌رود. علاقه شهروندان آمریکایی به حضور خانوادگی در عرصه سیاست از دوران کندی‌ها آغاز شده و با بوش‌ها و کلینتن‌ها ادامه یافته است.

پریسیلا چان که همسر مارک زوکربرگ و به عبارتی بانوی اول فیس‌بوک است، دیگر گزینه رقابت با وینفری خواهد بود. چان 32 ساله که دانش‌آموخته هاروارد است، علاقه فراوان به حوزه‌های سلامت، آموزش و علم دارد و به عنوان فرزند یک پناهنده چینی می‌تواند سخنگو و نماینده اقلیت‌های نژادی مقیم آمریکا باشد. او شاید با حمایت کسانی که در دولت ترامپ نادیده گرفته شده‌اند، بتواند خیلی آسان راهی کاخ سفید شود!

هر چند استریپ از نامزدی وینفری برای انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرده اما برخی معتقدند خود او هم گزینه‌ای مناسب برای ورود به دنیای سیاست آن هم در بالاترین سطح ممکن است. ایفای نقش مارگارت تاچر در «بانوی آهنین» نشان داد بازیگر برنده اسکار جنم لازم را برای ورود به کاخ سفید دارد. ضمن اینکه او چهره‌ای بسیار بسیار محبوب‌تر از رونالد ریگان و آرنولد شوارتزنگر است؛ بازیگرانی که از سینما تا ریاست جمهوری و فرمانداری کالیفرنیا بالا رفتند.

بیانسه؟ تردید دارید که بتواند وارد دنیای سیاست شود؟ طبیعی است. هر چند پیش از این نشان داده با حمایت از هیلاری کلینتن و باراک اوباما توانایی رقم زدن رویدادهای مهم را دارد. با این حال، جدال میان او و وینفری یک برنده خوشبخت خواهد داشت. از آنجا که تا امروز خواننده‌ها بخت خود را برای ریاست‌جمهوری آمریکا نیازموده‌اند، مورد بیانسه می‌تواند کمی عجیب باشد اما آیا عجیب‌تر از اتفاق‌هایی که در همین 12 ماه اخیر در کاخ سفید افتاده است؟

اوباما فیس بوک گلدن گلوب بیانسه مریل استریپ اپرا وینفری زوکربرگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین