کد خبر: 17666 A

پرتیراژترین مجلات جهان در سراشیبی سقوط

پرتیراژترین مجلات جهان در سراشیبی سقوط

دو مجله پر تیراژ "تایم" و "نیوزویک" در وضعیت نامعلومی به سر می‌برند و در حال سقوط هستند.

ایران آرت: پیش از آنکه گزارش و خبر از نشریات چاپی به صفحه تلویزیون و جهان مجازی بیایند، دو هفته‌نامه «تایم» و «نیوزویک» قدرتمندترین نشریات خبری جهان بودند اما حالا شرکت «مردیت» صاحب جدید «تایم» اعلام کرد که می‌خواهد آن را همراه با چند نشریه مرتبط دیگر به ناشر دیگری بفروشد، و نیوزویک با مشکلات مالی و حقوقی جدیدی روبرو است.

دادستانی ایالت نیویورک در باره اتهام کلاهبرداری اینترنتی و پول‌شویی صاحبان جدید «نیوزویک» در ارتباط با یک دانشگاه خیریه مرتبط با تشکیلات مذهبی مرموزی در کره جنوبی تحقیق آغاز کرده است و مالک دفاتر نیوزویک هم به علت عدم پرداخت اجاره، می‌خواهد حکم تخلیه دفاتر مجله را از دادگاه بگیرد.

اما بدهی‌های معوقه اجاره دفتر مرکزی، تنها مشکل «نیوزویک» نیست. این مجله روزگاری با تیراژ بالای ۵ میلیون نسخه در هفته از سوی خانواده «گراهام» صاحبان روزنامه «واشنگتن پست» منتشر می‌شد.

ماه گذشته، (ژانویه ۲۰۱۸) بیش از ۲۴ مامور مسلح از سوی دادستانی ایالت نیویورک با در دست داشتن حکم دادگاه، به دفاتر نیوزویک یورش بردند و دست کم ۱۸ کامپیوتر اصلی و هارددیسک های مربوط به آنها را ضبط کردند. رابطه پیچیده شرکت ناشر نیوزویک با یک دانشگاه علوم مذهبی در آمریکا، که به تشکیلات مذهبی مرموزی در کره جنوبی مربوط است، از سوی خبرنگاران خود نیوزویک هم زیر سئوال رفته است.

از سوی دیگر، بنابه گزارش نشریه اینترنتی «بازفید نیوز» ناشر نیوزویک همچنین متهم است که به منظور فروش آگهی، مرتکب کلاهبرداری اینترنتی شده است، و به خرید «کلیک» های قلابی در کشورهای غیر انگلیسی‌زبان مبادرت ورزیده است تا مشتریان پایگاه اینترنتی مجله را بیشتر جلوه دهد. «اتی‌ین اوزاک» صاحب شرکت ناشر نیوزویک و همچنین «ماریون کیم» رئیس امور مالی مجله نیوزویک هفته گذشته از مقام‌های خود استعفا کردند.

شرکت معظم انتشاراتی و رسانه‌ای «مردیت»، صاحب جدید نشریات «تایم» نیز روز سه شنبه، اعلام کرد که قصد دارد مجله هفتگی «تایم» و چندین عنوان دیگر وابسته به آن را به فروش برساند.

مجله «تایم» در سال ۱۹۲۳ با بسته‌بندی ابتکاری اخبار هفتگی جهان، زیر نظر بنیانگذار «هنری لوس»‌ Luce کار خود را شروع کرد.

مجله تایم مجله نیوزویک نیوزویک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین