کد خبر: 20975 A

آیا برادر محمدعلی سپانلوبودن جرم است؟

آیا برادر محمدعلی سپانلوبودن جرم است؟

به این نتیجه رسیده‌ام که با وجود اینکه هیچ سوءپیشینه‌ای در پرونده‌ام نیست، شاید برادر محمدعلی سپانلوبودن جرم است که مشکل من حل نمی‌شود...

ایران‌آرت: برادر زنده یاد محمدعلی سپانلو، شاعر به‌نام معاصر می‌گوید سال‌هاست در پی احقاق حقوق بازنشستگی و دیگر حقوق خود از طریق قانون کار است و از این رو در شرایط سختی به سر می‌برد.

محمدجواد سپانلو که برادر کوچک محمدعلی سپانلوست، در گفت‌وگو با ایران‌آرت با اشاره به شرایط سختی که شش سال است با آن دست به گریبان است، می‌گوید: «من سال‌ها کارمند شرکت عمران شهر جدید اندیشه بودم و سال 1390 به عنوان تعدیل نیرو از کار اخراج شدم. این در حالی بود که پس از اخراج من و تعدادی از همکارانم، موجی از استخدام‌ها در این شرکت راه افتاد و این شرکت کماکان به قوت خود پابرجاست. با این اتفاق، من از همه حقوق حقه خود از جمله بیمه بیکاری، دفترچه بیمه، حقوق و مستمری و همه متعلقات مترتب بر آن محروم شده‌ام. این در حالی است که طبق تبصره ماده هفتم قانون بیمه بیکاری، با توجه به سن من در آن زمان، دست کم باید مشمول بیمه بیکاری و شرایط مربوطه می‌شدم».

او که در شش سال گذشته مشکل پیش آمده را از طریق وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی و نهاد ریاست جمهوری پیگیری کرده می‌گوید هیچ یک از این پیگیری‌ها با اینکه هیچ نقطه مبهمی در قرارداد و نحوه اخراج او وجود ندارد، تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است. سپانلو در این باره می‌افزاید: «هیأت تشخیص و حل اختلاف در وزارت کار، طی بررسی و استعلام‌های مختلف به این نتیجه رسیده که قرارداد من، مشمول قانون کار نیست و این را بنا بر اظهارات مکتوب نماینده شرکت متبوع آورده است. این در حالی است که در بند ششم قرارداد من با شرکت ذکر شده که این قرارداد در همه سال‌ها مشمول قانون کار بوده است و از همین رو همه همکارانی که همزمان با من از شرکت اخراج شدند بر اساس همین بند از قرارداد به همه حقوق خود دست پیدا کرده‌اند».

سپانلو در ادامه می گوید: «نهایتا از سال 1395 با نظر به مفاد منشور حقوق شهروندی، مطالبه خودم را با نهاد ریاست جمهوری مطرح کردم، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است و من همچنان از همه حقوقم محروم هستم. حالا به این نتیجه رسیده‌ام که با وجود اینکه هیچ سوءپیشینه‌ای در پرونده‌ام نیست، شاید برادر محمدعلی سپانلوبودن جرم است که مشکل من حل نمی‌شود».

او در پایان گفت: «هر آنچه گفتم بنا بر مستندات و شواهدی است که می‌توانم به وقت ضرورت ارائه کنم.»

برادر زنده یاد محمدعلی سپانلو که شصت سال دارد، مدت‌هاست در کرج و به تنهایی زندگی می‌کند و در حالی که سال‌ها سابقه خدمت و بیمه دارد، شش سال است از هر گونه بیمه و حقوقی محروم است.

 

iranart

 

محمد علی سپانلو محمدجواد سپانلو محمدعلی سپانلو
نظرات خوانندگان
  • باسلام به تمام افرادی که این درددل چندساله که بدلیل

  • سلام جناب سپانلو؛ متاسفانه پیغامتان را ناقص دریافت کرده‌ایم

  • سلام برعزیزانم درایران آرت ، امیدوارم سلامتی قرین راه همتون باشه بخصوص ازکرونابدورباشید، اگرامکان داره این مشکل ۸ ساله بیدلیل بنده روبه احترام برادرفقیدم بنوعی بگوش دیگران برسانید، تشکروارادتمند،م.ج.سپانلو

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین