کد خبر: 21534 A

ماجرای محبوبیت عجیب یک فیلم برای فیلیپ راث

ماجرای محبوبیت عجیب یک فیلم برای فیلیپ راث

"خداحافظ کلومبوس" فیلم محبوب فیلیپ راث بود.

ایران آرت: سال‌های سال، رمان‌های فیلیپ راث منبع اقتباس فیلم‌های هالیوودی بودند و ستاره‌هایی مانند آنتونی هاپکینز، نیکول کیدمن و آل پاچینو در این اقتباس‌های سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.

به گزارش آی سینما، نکته جالب آن‌که راث در بیش‌تر مصاحبه‌هایش از فیلم «خداحافظ کلومبوس» که سال 1969 روی پرده رفت به عنوان فیلم محبوبش نام برده است. اما به گفته استنلی جفی، مدتی زمان برد تا راث واقعا طرفدار این فیلم بشود.

تهیه‌کننده فیلم‌هایی معروفی مانند «جذابیت مرگبار» و «کرامر علیه کرامر» خاطره واکنش راث به نسخه اولیه فیلمنامه را این‌گونه تعریف می‌کند: «نسخه اولیه فیلمنامه آرنولد شولمن را به فیلیپ دادم و اصلا به شوق نیامد. فکر می‌کنم مشکل این بود که زیادی به کتاب نزدیک بود و راث نگران بود مبادا مردم فیلم را دوست نداشته باشند و این ماجرا به ضرر کتابش تمام شود.»

حتی بعد از بازنویسی‌های مختلف، راث خودش را از روند تولید فیلم دور نگه داشت. هیچ‌وقت با ریچارد بنجامین ستاره فیلم دیدار نکرد و در افتتاحیه آن نیز حاضر نشد. اما شولمن به خاطر اقتباس از رمان راث جایزه بهترین فیلمنامه را از سوی انجمن نویسندگان امریکا دریافت کرد.

جفی به خاطر می‌آورد: «بعدتر خودش تنها رفت و با پرداخت سه دلار یا هر چقدر که پول بلیت آن زمان بود، فیلم را تماشا کرد.» بعد از پایان فیلم، راث با او تماس گرفته بود تا بگوید: «فیلم‌های سینمایی از ویژگی‌های برتری برخوردارند و در عین حال، ویژگی‌هایی دارند که چندان جالب نیست.» و عاقبت از جفی درخواست کرده بود او را با الی مک‌گرو بازیگر زن نسخه سینمایی «خداحافظ کلومبوس» آشنا کند.

فیلیپ راث خداحافظ کلومبوس اقتباس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین