کد خبر: 23562 A

کتابخانه نویسنده مشهور اهداء شد

کتابخانه نویسنده مشهور اهداء شد

کتاب‌خانه شخصی گابریل گارسیا مارکز، نویسنده سرشناس کلمبیایی توسط همسر او به مهم‌ترین کتاب‌خانه کلمبیا اهداء شد.

ایران آرت: مرسدس بارچا، بیوه گابریل گارسیا مارکز اخیرا اعلام کرده که خانواده مارکز با اهداء کتاب‌خانه شخصی او به کتاب‌خانه لوئیس آنجل آرانگو، بزرگ‌ترین و شهیرترین کتابخانه موجود در کلمبیا واقع در بوگوتا، پایتخت کلمبیا، موافقت نموده‌اند.

او در ادامه تاکید کرد که این کتاب‌خانه بمثابه گنجینه ارزشمندی است که شامل بیش از 3 هزار کتاب و بیش از هزار نسخه از کتاب‌‌های ترجمه شده او به 43 زبان دنیا می‌شود که مجموعا هدیه باارزشی برای میهن و دوستداران او به شمار می‌رود.

به گزارش ایبنا، مدیر کتاب‌خانه کلمبیا، تصمیم اهداء کتاب‌خانه شخصی مارکز به کتاب‌خانه ملی کلمبیا را فرصتی استثنایی توصیف کرد و گفت: «اغلب این مجموعه، نسخه‌های اولیه کتاب‌ها و چاپ‌های مختلف از کتاب‌های او را شامل می‌شود و هم‌چنین برخی از نامه‌ها و یادداشت‌های او به ویراستاران و مترجمین را نیز در بر می‌گیرد و از این رو منبع شگفت‌انگیز و مهمی برای محققان است و به طور رایگان نیز در دسترس علاقه‌مندان و مردم عادی قرار خواهد گرفت.»

اهمیت این مجموعه، بیش از هر چیز، در جزئیات موجود در نسخه‌های پیشین از کتاب‌های اوست که در کشورهای مختلف چاپ شده اما امروز دیگر موجود نیست. مدیر کتاب‌خانه ملی کلمبیا اضافه کرد: «در این مجموعه، نامه‌ها و یادداشت‌هایی به همراه برخی نسخه‌ها موجود است که به وضوح ارتباط آشکار بین نویسنده کلمبیایی و دیگر نویسندگان را آشکار می‌کند. هم‌چنین می‌توان نسخه‌های مختلفی از کتاب‌های او به زبان‌های گوناگون از جمله فارسی، ترکی، ویتنامی، یوگسلاوی، کرواسیایی، دانمارکی و بلغاری را یافت. علاوه بر آن‌ها طرح و جلد کتاب‌ها نیز متمایز است و می‌تواند یک منبع مهم برای پژوهش در دنیای گرافیک در سراسر جهان به شمار آید.»

در کلمبیا مناطق بسیاری وجود دارد که مقام ادبی گارسیا مارکز و میراث ادبی او را ارج می‌نهند؛ اما این مجموعه دلیلی تازه برای میزان اهمیت نویسنده کلمبیایی در دنیای ادب و اندیشه و فرصتی برای نزدیک شدن بیشتر به دنیای نویسنده فقید خواهد بود.

این مجموعه قرار است از شروع ماه آگوست در تالار کتاب‌‌ها و نسخه‌های خطی نادر در داخل کتاب‌خانه بیبلیوتیکا لوییس انجل ارانگو واقع در پایتخت کلمبیا در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

گابریل گارسیا مارکز صد سال تنهایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین