کد خبر: 23823 A

فرزندانی که مانند پدران خود نویسنده شدند

فرزندانی که مانند پدران خود نویسنده شدند

بسیاری از فرزندان مانند پدران خود نویسنده می‌شوند. در این فهرست به نام چند تن از آنان اشاره می‌کنیم.

ایران آرت: در حالی که بعضی پدران فقط با فرزندان خود بازی می‌کنند، برخی دیگر عشق به ادبیات را در آنها پرورش می‌دهند. عشقی بسیار عمیق که سبب می‌شود جا در پای پدران خود بگذارند و نویسنده شوند.

به گزارش ایبنا، «کینگزلی آمیس»، نویسنده انگلیسی نخستین و معروف‌ترین رمان خود تحت عنوان «جیم خوش‌شانس» را در سال 1954 منتشر کرد. او در طول زندگی خود بیش از بیست رمان و شش مجموعه شعر به نگارش درآورد. نام «مارتین آمیس»، پسر وی دو بار در فهرست نهایی جایزه «من بوکر» قرار گرفت. در سال 2008 نیز در رتبه نوزدهم نویسندگان برتر بریتانیایی از سال 1945 بود. مهم‌ترین اثر او «کارهای خوب مسخره و کارهای زشت جالب » است. اولین بار نیز نوشتن را با کتابی تحت عنوان «خودکشی» آغاز کرد.

«جوزف هلر» با رمان «تبصره-22» معروف شد. او کتاب معروف خود را درباره جنگ نوشت و از عملیات‌های جنگ انتقاد کرد. از «تبصره-22» به عنوان یکی از رمان‌های برتر قرن بیستم نام برده می‌شود. «اِریکا هلر» بعدها درباره اتفاقات زندگی پدر کتابی تحت عنوان «وقتی جوزف هلر پدر بود»  نوشت و از موفقیت کتابش سخن گفت.

«آرتور میلر» برای کتاب «بوته آزمایش» و «مرگ فروشنده» در دنیا معروف شد. البته او پس از ازدواج خود با «مریلین مونرو» نیز به شهرت زیادی رسید. «میلر» داستان نویسی را با نمایشنامه «همه پسران من» شروع کرد اما «مرگ فروشنده» برای او جایزه پولیتزر و جایزه تونی بهترین نمایشنامه را به ارمغان آورد. «ربکا میلر» دو رمان تحت عناوین «زندگی خصوصی پاپا لی» و «خطای جیکوب» نوشت و پنج فیلم را کارگردانی کرد. او همسر «دنیل دی لوئیس»، بازیگر هالیوود است و فیلمنامه نیز می‌نویسد.  آخرین فیلم وی «برنامه مَگی» نام دارد که دو سال پیش اکران شد.

«استفن کینگ»، نویسنده آثار ترسناک است و تاکنون کتاب‌هایش حدود 350 میلیون نسخه در دنیا به فروش رفته است. بسیاری از آثار او مانند «درخشش»، «بدبختی»، و «کوجو» نیز تبدیل به فیلم شده‌اند. او دو پسر نویسنده دارد؛ «جو هیل» و «اووِن کینگ» که هر دو کار خود را با نوشتن داستان کوتاه آغاز کردند. «اووِن» برای کتاب «قفل و کلید» برنده جایزه «آیسنر» نیز شده است و در حال حاضر با همکاری پدرش در حال نگارش کتاب «زیباهای خفته» است. «جو» نیز اثری تحت عنوان «شاخ‌ها» دارد که تبدیل به فیلمی با بازی «دنیل ردکلیف» شده است و آخرین داستان وی نیز «آتش‌نشان» نام دارد.

«جیمز رایت»، نویسنده آمریکایی در سال 1972 برای مجموعه اشعار خود برنده جایزه پولیتزر شد. اولین مجموعه شعر وی نیز «بالای رودخانه» نام دارد. او در طول زندگی حرفه‌ای خود وزن‌های شعری مختلفی را امتحان کرد و در نهایت به شعر آزاد رسید. «فرانتس رایت»، پسر او نیز در سال 2003 برای مجموعه اشعار خود برنده جایزه پولیتزر شد. وقتی اولین بار شعری از خود را برای پدرش فرستاد «جیمز رایت» در جوابش نوشت: «شاعر خوبی هستی. به جهنم خوش آمدی!» او کار خود را در سال 2002 با مجموعه شعر «زندگی پیشین» آغاز کرد و حتی به فهرست نهایی نامزدهای جایزه پولیتزر راه یافت اما موفق به دریافت آن نشد.

آرتور میلر استفن کینگ جوزف هلر جیمز رایت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین