کد خبر: 23851 A

کتاب کارلوس کی‌روش چاپ می‌شود

کتاب کارلوس کی‌روش چاپ می‌شود

کتاب زندگی کارلوس کی‌روش در ایران چاپ می‌شود.

ایران آرت: صادق سمیعی، مدیر انتشارات کتابسرا از تصمیم این انتشارات برای چاپ کتاب زندگی کارلوس کیروش‌، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خبر داد.

به گزارش ایران آرت، سمیعی در مورد کتاب زندگی کیروش گفت: من قرار است کتاب زندگی کارلوس کی‌روش را چاپ بکنم. خب خود کی‌روش که نویسنده نیست. یک خبرنگار به اسم آفونسو دارد زندگی او را می‌نویسد و یک خانم استاد دانشگاه که لیسبون تدریس می‌کند، قرار است آن را ترجمه کند.

وی افزود: باید بگویم که عکس تصور موجود، کتاب‌های ورزشی فروش خوبی در ایران ندارند. یعنی کتاب‌های درجه یکی در این زمینه منتشر شده‌اند که فروش نداشته‌اند. عطاالله بهمنش به‌نظرم نابغه این حوزه بود که هم اطلاعات زیادی در زمینه ورزش جهان و ایران داشت و هم فارسی را به خوبی می‌شناخت. او چند کتاب ورزشی برای ما نوشت اما باور کنید که تلاش زیادی کردیم تا این کتاب‌ها را به فروش برسانیم. بهمنش بسیار بسیار فارسی را خوب می‌شناخت و روی این زبان احاطه داشت.

سمیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره کتابِ رئیس‌دفتر جیمی کارتر که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هم در خطبه‌های نمازجمعه تهران به آن پرداخت نیز صحبت کرد. او در این‌باره گفت:

اولین کتابی که منتشر کردم، کتابی مربوط به گروگانگیری بود که همیلتن جردن، رئیس دفتر جیمی کارتر رئیس جمهوری وقت آمریکا نوشته بود. عنوان کتاب «بحران» بود. اگر اشتباه نکنم انتشارات دیگری هم با مدیریت آقای فشنگچی این کتاب را چاپ کرده بود. ما هم اجازه‌ گرفته و چاپش کردیم اما من خاطره جالبی از این کتاب دارم.

یک خانم کُره‌ای به نام دکتر لی در ایران حضور داشت که من می‌شناختمش. آن شبی که آقای هاشمی رفسنجانی را با گلوله ترور کردند، این خانم دکتر کشیک بیمارستانی در تجریش بود که اسم امروزش را نمی‌دانم. آقای رفسنجانی را پس از ترور به بیمارستان بردند و این خانم دکتر او را مداوا کرد. به همین دلیل آقای رفسنجانی او را شناخت. من هم به دلیل اینکه خانم لی مستاجر یکی از دوستانم بود او را از نزدیک می‌شناختم.

یک روزی خانم لی به دفتر من آمد که کتاب «بحران» روی میز بود. آن روز صحبت آقای رفسنجانی شد و من به خانم دکتر گفتم این کتاب را به آقای هاشمی رفسنجانی بده تا بخواند. خلاصه کتاب به دست آقای رفسنجانی رسید. چند ماه که از این داستان گذشت، شبی مادرم از من پرسید به تلویزیون دسترسی داری؟‌ گفتم بله. گفت بزن آن کانالی که دارد نمازجمعه را پخش می‌کند. من هم آن کانال را گرفتم و دیدم آقای رفسنجانی دارد درباره کتاب «بحران» صحبت می‌کند. خیلی از کتاب تعریف کرد. اگر اشتباه نکنم چاپ دومش را تمام کرده بودیم. آن موقع رقم تیراژ بالا بود. چاپ اولش ۵ هزار نسخه و چاپ دومش ۳ هزار نسخه بود. تا حرف‌های آقای رفسنجانی را شنیدم گفتم تا یک چاپ ۱۰ هزارتایی از این کتاب منتشر کنند. آن زمان وزارت ارشاد سر قیمت کتاب‌ها دخالت می‌کرد. سر قیمت این کتاب هم با ارشاد بحث کردم و به توافق نرسیدیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی کارلوس کی روش کارلوس کیروش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین