کد خبر: 24808 A

راز نامه‌های عاشقانه نویسنده مشهور فاش شد / عکس

راز نامه‌های عاشقانه نویسنده مشهور فاش شد / عکس

معشوقه اسکار وایلد دختری زیبا و فرزند یکی از مالکین راه‌آهن سانفرانسیسکو بوده است.

ایران آرت: نویسنده بیوگرافی اسکار وایلد می‌گوید زنی که در تور کتاب آمریکای نویسنده در سال ۱۸۸۲ دل او را ربود و از او با عنوان «هَتی» در نامه‌هایش یاد می‌کرد «هَرییِت کراکر» نام دارد.

اسکار وایلد در تور سخنرانی‌اش در سال ۱۸۸۲ در ایالات متحده و کانادا دلباخته زنی می‌شود که او را «هَتی» می‌نامد. او در موردش می‌نویسد:"آنگاه که به آمریکا می‌اندیشم تنها کسی را با دهانی همچون گلبرگ رز تابستانی و چشمانی چون دو عقیق زیبا و به جذابیت و شجاعت ماده پلنگ و به ظرافت و زیبایی یک پرنده بیاد می‌آورم. هَتی عزیز، حال می‌دانم که دلباخته تو شده‌ام برای همیشه و همیشه...".

به گزارش فارس، هیچگاه هویّت «هَتی» مشخص نشد تا اکنون که «متیو استارگیس» نویسنده بیوگرافی جدید اسکار وایلد می‌گوید در تحقیقاتی که انجام داده مشخص شده که به احتمال قریب به یقین «هَتی» معشوقه اسکار وایلد کسی با نام «هَرییِت کراکر» دختری زیبا و فرزند یکی از مالکین راه‌آهن سانفرانسیسکو بوده است.

این نویسنده می‌گوید که هیچ زندگینامه‌ای مربوط به این خانم در هیچ‌جا موجود نبوده و در مواردی وایلد از دخترانی زیبا صحبت کرده که یکی از آنها اهل واشنگتن بوده و ربطی به این مورد ندارد و در این بحث‌ها حرفی از «هَتی» به میان نیامده است.

اسکار وایلد در سال ۱۸۸۲ طی سفر ده ماهه تور سخنرانی در آمریکای شمالی،  بلافاصله پس از ترک سانفرانسیسکو نامه‌ای نوشت. زمانیکه به منطقه گمرک نیویورک رسید گفت:"من بجز نبوغم چیزی ندارم اعلام کنم و اینکه دوستی که قلبم را در سانفرانسیسکو ربوده است".

کار شناسایی آقای استارگیش همچنین شامل تحقیق در مورد سوابق سرشماری سال ۱۸۸۰ در شهر سانفرانسیسکو بود تا احتمال وجود خانواده «هَرییِت» را پیگیری کند. و در عین شگفتی دختری در یک فهرست با عنوان «هَتی کراکر» یافت شد. یکی از مطبوعات محلی آن زمان در یکی از سخنرانی‌های اسکار وایلد فهرست مدعوّین را ذکر کرده بود که نام خانواده «کراکر» در آن فهرست وجود داشت.

000000

استارگیس که کتاب جدیدش با عنوان «اسکار: یک زندگی» را در ماه اکتبر روانه بازار می‌کند گفت:"بنابر این بسیار محتمل است که هتی در آن سخنرانی در سانفرانسیسکو حضور داشته و این مدرک ارتباط خانواده کراکر و حضور آن‌ها در تور سخنرانی اسکار وایلد و اقامت او در سانفرانسیسکو را اثبات می‌کند".

او می‌افزاید:"همانطور که در تابلویی که از هتی توسط جیووانی بولدینی خلق شده و طبق گفته خانواده‌اش، او چشمانی آبی داشته با موهایی قرمز که همین باعث شده که اسکار وایلد او را شبیه به ماده پلنگی مانند کند".

استارگیس می‌گوید که مادر اسکار وایلد همیشه ارزو داشته پسرش با یک عروس آمریکایی به خانه بخت برود. برعکس در سال ۱۸۸۴ اسکار با یک زن ایرلندی با نام «کانستَنس لیود» ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر شد. وایلد در سال ۱۹۰۰ در پاریس درگذشت. هتی کراکر هم در سال ۱۸۸۷ با یک آمریکایی متموّل ازدواج کرد و به نیویورک نقل مکان کرد تا در عمارتی در منهتن که پدرش به عنوان هدیه ازدواج به او داده بود زندگی کند. او بعدها به اروپا سفر کرد و بالاخره در سال ۱۹۳۵ در پاریس درگذشت.

«مرلین هالند» نوه اسکار وایلد این کشف آقای استارگیس را بسیار جالب و شگفت‌انگیز خواند.

استارگیس همچنین ۶۰ نامه از اسکار وایلد کشف کرده است از جمله نامه اسکار وایلد به آلفرد میلنر دوستش در دانشگاه آکسفورد که بعدها در مجله «پال مال» مشغول کار شد. وایلد در این نامه نوشته که مقاله‌های هنری از جمله مواردی هستند که دوست دارم در موردشان بنویسم.

نویسنده شاعر اسکار وایلد نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین