کد خبر: 26553 A

بالا گرفتن رقابت خارجی‌ها در بازار کتاب ایران

بالا گرفتن رقابت خارجی‌ها در بازار کتاب ایران

رولف دوبلی در فهرست پرفروش‌ترین آثار بازار کتاب شهریور گوی سبقت را از الیف شافاک ربود و پرتکرارترین نام در میان نویسندگان بود.

ایران آرت: سومین ماه از فصل گرم تابستان هم مثل برق و باد سپری شد و وضعیت کتاب‌فروشی‌ها تغییری چندانی نکرد، شاید دیگر تنها یک معجزه بتواند وضعیت بازار کتاب را در ایران تغییر دهد و از این رو به آن رو کند.

مهر اما همواره نویدبخش روزهای خوب و پررونق بوده است، شروع سال تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها فرصت مغتنمی است تا کتاب‌فروشان به کسب و کارشان رونقی بدهند و شاید بتوانند کمبودهای تابستان را جبران کنند اگر چه با شرایط امروز جامعه به نظر نمی‌رسد بتوان خیلی به پاییز و ماه‌هایش دل خوش کرد.

به گزارش خبرآنلاین، طبق نظر مدیران کتاب‌فروشی‌ها، وضعیت بازار کتاب هم‌چنان تعریفی ندارد، درآمد حاصل از خرید کتاب به دلیل افزایش قیمت‌ها بالا رفته است اما تعداد کتاب‌های خریداری شده توسط دوستداران یار مهربان به شدت کاهش یافته و مشخص است که گرانی بازار کتاب را هم بی‌نصیب نگذاشته است.

کمی از فضای نه چندان امیدوارکننده بازار کتاب فاصله گرفته و به سراغ آثار پرمخاطب و پرفروش شهریور برویم، جایی که نویسندگان خارجی و ایرانی رقابت نسبتا سختی برای جلب نظر مخاطبان دارند.

این ماه در کنار رمان و داستان و آثاری در حوزه‌های روان‌شناسی، فلسفه و دفاع مقدس که همیشه حداقل یک نماینده هم در میان پرفروش‌ها دارند، دو اثر دینی نیز حضور دارند، کتاب «رحمت واسعه» نوشته محمدتقی بهجت و «حماسه حسینی» مرتضی مطهری که با توجه به ایام محرم مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

نویسندگان ایرانی در شهریور به شدت خود را به رقبای خارجی‌شان نزدیک کرده‌اند و حتی شاهد حضور نام‌هایی تازه مانند بلقیس سلیمانی در میان آثار پرفروش ایرانی هستیم. هم‌چنین عباس معروفی با دو اثر «سمفونی مردگان» و «سال بلوا» پرتکرارترین نام در میان نویسندگان ایرانی است.

این ماه دیگر منتظر شنیدن نام الیف شافاک به عنوان پرتکرارترین نام در نویسندگان غربی نباشید، زیرا که رولف دوبلی با دو اثر «هنر شفاف اندیشیدن» و «هنر خوب زندگی کردن» به لطف نام عادل فردوسی‌پور گوی سبقت را از شافاک ربوده و بازار کتاب ایران را تحت تاثیر خودش قرار داده است. یووال نوح هراری هم پس از شافاک دیگر نویسنده پرفروش این ماه است که حداقل دو کتاب را به خود اختصاص داده‌ است.

در شهریور شاهد حضور یک نویسنده نامی و بزرگ در تاریخ ادبیات جهان هستیم، ویلیام فاکنر نویسنده مطرح آمریکایی با کتاب «اسب‌ها و آدم‌ها» به پرفروش‌های بازار کتاب ایران قدم گذاشته و این خبر می‌تواند برای سایر نویسندگان چندان خوشایند نباشد زیرا که رقابت سختی در پیش دارند.

بازار کتاب عادل فردوسی پور ویلیام فاکنر الیف شافاک رولف دوبلی یوواح نوح هراری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین