کد خبر: 27023 A

معرفی نامزدهای جایزه بیلی جیفورد / کتاب‌هایی که مثل معجزه هستند

معرفی نامزدهای جایزه بیلی جیفورد / کتاب‌هایی که مثل معجزه هستند

مدیر فرهنگی مجله اکونومیست پس از اعلام نامزدهای جایزه ادبی بیلی جیفورد گفت: با داور شدن در این جایزه بار دیگر متوجه شدم که کتاب‌ها درست مانند معجزه هستند.

ایران آرت: نامزدهای نهایی جایزه بیلی جیفورد سال 2018 ،که مخصوص آثار غیرداستانی است که در طول سال گذشته در انگلیس منتشر شدند، اعلام شد.

شش نامزد نهایی جایزه بیلی جیفورد 2018 به شرح زیر است:

«سلام به دنیا: چطور در عصر ماشین انسان باشیم» نوشته هانا فرای
«جاسوس و خیانتکار» نوشته بن مک‌اینتایر
«غیرحرفه‌ای: داستان واقعی از آنچه که انسان را می‌سازد» نوشته توماس پیج مک‌بی
«سایه روشن امپریال: جنگ افیون و پایان عصر طلایی چین» نوشته استفن آر. پلات
«چرنوبیل: تاریخچه یک تراژدی» نوشته سرهی پلاخی
«لبخند او شبیه خنده‌های مادرش است: قدرت، انحراف‌ها، و پتانسیل‌های وراثت» نوشته کارل زیمر

به گزارش ایبنا، فامتا روکو، مدیر فرهنگی مجله اکونومیست، استفن بوش، روزنامه‌نگار، سوزان بریگدن، مورخ، آن ماری، ریاضیدان، و نایجل واربرتون، فیلسوف جزء هیئت داوران جایزه امسال هستند. روکو درباره نامزدهای نهایی امسال جایزه بیلی جیفورد گفت: «با داور شدن در این جایزه بار دیگر متوجه شدم که کتاب‌ها درست مانند معجزه هستند. آثاری درباره تاریخ، جنگ، علم، و جاسوسی خواندیم و در این میان دانش زیادی کسب کردیم و لذت بردیم.»

جایزه ادبی «بیلی جیفورد» پیش از این با نام جایزه «ساموئل جانسون»، نویسنده انگلیسی قرن هجدهم شناخته می‌شد که آثار مهمی در زمینه غیرداستانی، از جمله زندگی‌نامه نویسندگان بزرگ انگلستان را در کارنامه خود دارد. این جایزه هر ساله به بهترین اثر غیرداستانی به زبان انگلیسی اهدا می‌شود.

جایزه بهترین کتاب غیرداستانی «بیلی جیفورد» در سال 2017 به کتاب «خیابان شرقی غربی» نوشته «فیلیپ سَندز» و در سال 2018 به کتاب «چگونه از طاعون جان سالم به در ببریم» نوشته دیوید فرانس اهدا شد. برنده اصلی جایزه «بیلی جیفورد» هدیه 30 هزار پوندی دریافت می‌کند و به هر کدام از نامزدهای حاضر در فهرست نهایی نیز 1000 پوند تقدیم می‌شود. برنده جایزه امسال در تاریخ چهاردهم نوامبر مشخص می‌شود.

کتاب جایزه بیلی جیفورد بیلی جیفورد ادبیات غیرداستانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین