کد خبر: 27357 A

تاثیر ریاضت اقتصادی روی ساعت کار کتابخانه‌ها

تاثیر ریاضت اقتصادی روی ساعت کار کتابخانه‌ها

تیم تحقیقاتی حزب کارگر انگلیس گفت سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت کنونی موجب کاهش ساعات کاری کتابخانه‌ها شده است

ایران آرت: تحقیقات میدانی در انگلیس نشان می‌دهد بعد از اعلام ریاضت اقتصادی توسط دولت بیشتر کتاب‌خانه‌های عمومی در این کشور ساعات کاری خود را کاهش دادند. داده‌ها و آمارهای منتشر شده توسط حزب کارگر نشان می‌دهد در طول هشت سال گذشته حدود 117 کتابخانه محلی بیش از 230هزار ساعت کم کار کرده‌اند.

به گزارش ایبنا به نقل از گاردین، طبق اطلاعات جمع‌آوری شده توسط حزب کارگر معلوم شده است که کتاب‌خانه‌های عمومی بعد از سیاست‌های اقتصادی دولت در سال 2010 تصمیم گرفته‌اند برای ادامه حیات ساعات کاری خود را کاهش دهند تا بتوانند هزینه‌های خود را مدیریت کنند.

صاحبان حدود 2208 کتابخانه عمومی در کشور انگلیس در پاسخ به پرسشنامه تهیه شده توسط حزب کارگر این مسئله را مطرح کردند که کاهش ساعات اداری بر کیفیت خدمات آنها تاثیر منفی گذاشته است.

تیم تحقیقاتی حزب کارگر با انتشار این اطلاعات در بیانیه‌ای گفت: هر ساعت که از کار کتابخانه‌های عمومی در این کشور کاسته شده است به همان اندازه از توان یادگیری مردم کاهش پیدا کرده است. کوین برنان مدیر فرهنگ حزب کارگر انگلیس گفت: سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت باید قبل از هرچیز اثرات منفی بر فرهنگ و ادبیات را در نظر بگیرد.

برنان از سیاست های دولت کنونی در عدم توجه به کتاب‌خانه ها انتقاد کرد و خطاب به مردم انگلیس وعده داد در صورت روی کار آمدن دولت حزب کارگر حساب ویژه‌ای برای کتابخانه‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

انگلیس بریتانیا کتابخانه کتابخوانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین