کد خبر: 28066 A

تاسیس کتابخانه هاروکی موراکامی / فرزندی ندارم که از آثارم نگهداری کند

تاسیس کتابخانه هاروکی موراکامی / فرزندی ندارم که از آثارم نگهداری کند

نویسنده نامدار ژاپنی گفت: من بچه‌ای ندارم که بعد من از آثارم مراقبت کند و دوست ندارم زمانی که مُردم آثارم از بین برود یا گم شود.

ایران آرت: هاروکی موراکامی نویسنده نامدار ژاپنی اعلام کرد که در حال کار روی کتابخانه‌ای است که آثارش را به نمایش می‌گذارد و به عنوان مکانی برای نشست محققان و تبادلات بین‌المللی خدمات می‌دهد.

به گزارش فارس به نقل از واشنگتن‌تایمز، موراکامی در مورد این طرحش گفت: این کتابخانه آرشیوی از کتاب‌های موراکامی خواهد بود و انواع پیش‌نویس‌های رمان‌هایش در آن موجود است و بعلاوه تمام ملزوماتی که او برای خلق کتاب‌هایش استفاده کرده و همچنین مجموعه عظیمی از موسیقی که نقشی اساسی در داستان‌های وی ایفا کرده نیز در این کتابخانه موجود است.

این کتابخانه در دانشگاه "واسِدا" جایی که خود موراکامی بوده دایر می‌شود.

او در ادامه در همین مورد می‌افزاید: بیشتر به این دلیل خوشحالم که آن ملزوماتی را که برای خلق آثارم استفاده کردم در دسترس آنها که می‌خواهند روی آثار من تحقیق کنند، قرار می‌گیرد. امیدوارم این برنامه فرصتی برای تبادل فرهنگی ایجاد کند.

موراکامی که از رسانه خجالتی و گریزان است، گفت که بعد از ۳۷ سال اولین بار است که کنفرانس خبری برگزار می‌کنم. هرچند او در چندین مناسبت مختلف در طول سال با طرفدارانش در تعامل است از جمله دوبار در برنامه رادیویی و حضور در رویداد پیش از رونمایی کتابش در نیویورک و در این کنفرانس خبری که تنها با حضور دوربین‌های ثابت توافق کرده است.

موراکامی نوشتن را زمانی که یک بار موسیقی جَز را قبل از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه واسِدا در سال ۱۹۷۵ می‌گرداند، آغاز کرد. او در سال ۱۹۷۹ رمان "بشنو آواز باد را" منتشر کرد و در سال ۱۹۸۷ نیز رمان عاشقانه و معروف و موفق "جنگل نروژی" را منتشر کرد که اولین رمان پرفروش وی شد و نام او را به عنوان یک ستاره جوان نویسندگی تثبیت کرد. آخرین رمانی که موراکامی نوشته "کشتن فرمانده" است که اخیرا کتاب‌فروشی‌های آمریکا را درنوردیده و با استقبال فراوان مواجه شده است.

پروژه این کتابخانه را اویل امسال که موراکامی اعلام کرد می‌خواهد مجموعه بزرگ ملزومات و آثارش را به دلیل کمی جا در کتابخانه منزل و دفتر کارش اهدا کند، به ثمر نشست.

موراکامی ۶۹ ساله که نامزد چندین ساله جایزه نوبل ادبیات است در آخر گفت: من بچه‌ای ندارم که بعد از من از آثارم مراقبت کند و دوست ندارم زمانیکه مردم آثارم از بین برود یا گم شود. الان بسیار خوشحالم که می‌توانم آنها را در یک آرشیو حفظ کنم.

مسولین دانشگاه واسِدا اعلام کردند که این کتابخانه در سال ۲۰۱۹ افتتاح می‌شود؛ اما تمام آرشیو نخواهد بود و کار برای تکمیل آن ادامه خواهد داشت.

هاروکی موراکامی موراکامی کشتن فرمانده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین