کد خبر: 28476 A

جایزه ادبیات آمریکایی به نامزد جایزه بوکر رسید

جایزه ادبیات آمریکایی به نامزد جایزه بوکر رسید

جایزه بزرگ ادبیات امریکا 2018 در فرانسه به نامزد جایزه بوکر تعلق گرفت.

ایران آرت: جایزه بزرگ ادبیات امریکایی در فرانسه، ریچارد پاورز، نویسنده آمریکایی و نامزد نهایی جایزه من‌بوکر در سال 2018 را به عنوان برنده خود برگزید.

این نویسنده برای رمان زیست‌محیطی "فراداستان" که تحت عنوان "درخت جهان" در فرانسه ترجمه شده برنده این جایزه شد. راشل کوشنر از دیگر نامزدهای نهایی جایزه من‌بوکر با رمان"باشگاه مارس" و دن شئون برای اثر"کورسوی شیرین شرارت" دو رقیب او برای کسب این جایزه بودند.

به گزارش ایبنا، "فراداستان" ماجرای 9 امریکایی را روایت می‌کند که تجربه زندگی منحصر به فردشان با درختان آن‌ها را در کالیفرنیا به هم می‌رساند؛ جایی که یک نوعی از درخت در معرض تخریب و نابودی است. سرنوشت هرکدام از شخصیت‌های این داستان به راز ارتباط بین درختان مربوط و مرتبط است. این رمان دیوارنگاری‌های زیست محیطی را در برابر و تضاد با دنیای سیبرنتیک و بالقوه‌ای قرار می‌دهد که به بشریت لطمه زده است.

هیئت داوری از این رمان به عنوان اثری یاد کردند که درصدد آشتی بین طبیعت و انسان مدرن است "پاورز در این رمان درخت‌هایی که روز به روز توسط انسان نابود می‌شوند را نشانه گرفته و مرزهای بین انسان و گیاه، اسطوره و علم و شعر و فلسفه را از میان برداشته و نگاه انسان به طبیعت و استفاده ابزاری از آن را تغییر داده است."

جایزه بزرگ ادبیات امریکا در فرانسه هر سال به بهترین رمان امریکایی تعلق می‌گیرد که به فرانسه ترجمه شده باشد.

ریچارد پاورز، رمان‌نویس امریکایی است که تاکنون برنده جوایز مختلفی مثل جایزه کتاب ملی امریکا و جوایز دیگر شده است. او یک بار در سال 2014 و بار دیگر در سال 2018 برای رمان "فراداستان" در فهرست جایزه من‌بوکر قرار گرفت. پاورز که تاکنون 12 رمان منتشر کرده در آثارش تاثیرات علم و تکنولوژی مدرن را مورد کاوش قرار می‌دهد.

سال گذشته میلادی ریچارد روسو برای رمانی با عنوان "باهوش، باهوش و نصفی" برنده این جایزه شد.

 

من بوکر ریچارد پاورز جایزه بزرگ ادبیات آمریکایی فرانسه رمان فراداستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین