کد خبر: 30889 A

رکورددار رد شدن کتاب در دولت احمدی‌نژاد

رکورددار رد شدن کتاب در دولت احمدی‌نژاد

ابراهیم رها گفت: من رکورددار ردشدن کتاب و نگرفتن مجوز در دولت آقای احمدی‌نژاد هستم.

ایران آرت: علی میرمیرانی ملقب به ابراهیم رها در گفت‌وگویی اظهار کرد: در مدت هشت‌ساله ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد، تعداد هشت جلد کتاب‌های من توسط وزارت فرهنگ‌ اسلامی رد شد که فکر نمی‌کنم هیچ نویسنده‌ دیگری در رابطه با انتشار کتاب‌هایش و دریافت مجوز شرایطی چون مرا تجربه کرده باشد. 

او افزود: خوشبختانه در سال ۱۳۹۵، ۱۰ جلد از کتاب‌هایم در طول ۱۰ ماه با نام ابراهیم رها و سه جلد نیز به نام علی میرمیرانی به چاپ رسید. درمجموع ظرف مدت یک سال، ۱۳ جلد از کتاب‌هایم منتشر شد. این کتاب‌های منتشرشده از مجموعه نوشته‌های دپوشده من در طول سال‌های گذشته بودند. 

رها در گفتگو با ایسنا ادامه داد: از سال‌ ۱۳۹۴ تا امروز حدود ۷۰ هزار جلد کتاب از من چاپ و فروخته شده است؛ همین اتفاق، قدمی است در راستای تشویق مردم به امر کتاب‌خوانی. در هر صورت در حوزه نشر و دریافت مجوز کاستی‌ها و ایراداتی وجود دارد. متأسفانه در سال جاری یکی از کتاب‌هایم که هیچ مشکلی نداشت، به‌طور کامل از اداره ارشاد رد شد. در سال گذشته نیز کاری تقویمی با همکاری نشر روزنه انجام دادم که باز هم از سوی اداره ارشاد رد شد، اما واقعا نبایستی این اتفاق می‌افتاد.

این طنزپرداز با بیان این‌که "به‌طور کلی وضعیت کتاب‌ و چاپ آن نسبت به دوره ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد بهتر شده است" خاطرنشان کرد: وضعیت کتاب‌خوانی مردم خوب نیست. برای نمونه پرفروش‌ترین کتابم در چهار سال اخیر "چقدر خوبیم ما" بود که در طول مدت چهار سال، ۳۵ هزار نسخه فروش داشته است.

او در پاسخ به این سوال که کدام کتابش بیشترین سانسور را داشته است، گفت: یک‌سری از کتاب‌های من هیچ وقت اجازه چاپ دریافت نکردند و در میان کتاب‌هایی که چاپ شده بدون استثنا همگی آن‌ها سانسورهایی داشته‌اند، با این حال تنها کتاب "پرت‌وپلا" بدون سانسور بوده است.

محمود احمدی نژاد علی میرمیرانی ابراهیم رها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین