کد خبر: 31137 A

نویسنده‌ای که دوست ندارد کتابی را هدیه بگیرد

نویسنده‌ای که دوست ندارد کتابی را هدیه بگیرد

نویسنده 40 ساله انگلیسی و برنده جایزه سامرست موآم 2008 و جفری فابر 2017 در این مطلب از آثاری سخن می‌گوید که در زندگی‌اش تأثیرگذار بوده‌اند.

ایران آرت: گوئندلین رایلی، نویسنده 40 ساله انگلیسی و از نامزدهای نهایی جوایز مهمی چون "گلداسمیت"، "بیلیز"، "دیلن توکاس"، و "گورودون براون" است.

رایلی در سال 2017 برای داستان "عشق اول" برنده جایزه جفری فابر و برای داستان :جاشوا اسپاسکی" برنده جایزه معتبر سامرست موآم شد.

ایبنا به نقل از گاردین نوشت: از او درباره آثاری که می‌خواند، دوست دارد، هدیه می‌دهد و ..... سؤال کردیم. خواندن پاسخ‌های این نویسنده انگلیسی خالی از لطف نیست:

کتابی که در حال حاضر می‌خوانم:

در حال حاضر "آتش بزرگ" نوشته شرلی هازرد را می‌خوانم. یکی از نویسندگی که جدیداً کشف کرده‌ام. نثر زیبایی دارد و طوری می‌نویسد که انگار دوره مدرن هنوز رخ نداده است. داستانی پر از پند و موعظه و زنان جالبی که مردان ظالمی دلشان را شکسته‌اند.

کتابی که زندگی‌ام را تغییر داد:

ای کاش آثاری که دوست داشت بر نوشته‌هایم تأثیر می‌گذاشتند اما فکر نمی‌کنم کتاب‌های موردعلاقه یک نویسنده لزوماً بر آثار خودش تأثیر بگذارد. دیکشنری‌های مختلف بیشتر از همه اثرگذار بودند.

کتابی که نظرم را تغییر داد:

سال‌ها پیش تلاش کردم آثار توماس برنارد را بخوانم. شاید خیلی جوان بودم یا انتخاب درستی نداشتم زیرا اصلاً خوشم نیامد و پس از آن هم تصویر خوبی از برنارد نداشتم. چند هفته پیش کتاب "هیزم‌شکنان" را خواندم و نظرم عوض شد.

کتابی که اشکم را درآورد:

چند وقت پیش کتاب خاطرات میهیل سباستین، نویسنده رومانیایی را خواندم و از شدت تنهایی این مرد بزرگ خیلی ناراحت شدم.

کتابی که از نخواندنش شرمنده هستم:

"رقص با موسیقی زمان" نوشته آنتونی پاول را نخواندم اما خوشبختانه کریسمس خریدمش و به زودی شروع به خواندنش می‌کنم.

کتابی که به دیگران هدیه می‌دهم:

معتقدم باید به آدم‌های مختلف کتاب‌های متفاوتی داد و نمی‌توان یک کتاب را به همه هدیه داد. خود من دوست ندارم کتابی هدیه بگیرم که خودم سفارشش را به دوستانم نداده‌ام. در نتیجه اخیراً به درخواست دوستم کتاب "خوانش چخوف: سفری حساس" نوشته ژانت مالکولم را هدیه داده‌ام.

نویسنده زن گاردین نویسنده نویسنده مشهور خانم نویسنده گوئندلین رایلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین