کد خبر: 31422 A

معرفی دو شخصیت ادبی سال در نمایشگاه کتاب قاهره

معرفی دو شخصیت ادبی سال در نمایشگاه کتاب قاهره

امسال دکتر ثروت عکاشه و سهیر القلماوی، نویسنده و ادیب برجسته مصری از سوی نمایشگاه کتاب قاهره به عنوان دو شخصیت ادبی سال انتخاب شده‌اند.

ایران آرت: پنجاهمین دوره نمایشگاه کتاب قاهره دیروز با حضور عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور کنونی مصر افتتاح شد و امروز بعدالظهر در تاریخ 23 ژانویه (3 بهمن‌ماه) به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند و تا 5 فوریه (15 بهمن ماه) میزبان کتاب‌دوستان از نقاط مختلف جهان خواهد بود.

بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که حضور سیسی در روز افتتاحیه نمایشگاه کتاب قاهره بیانگر اهمیت و اعتباری است که دولت مصر برای نشر آگاهی و فرهنگ و علم قائل است و بر نقش محوری مصر در روشنگری و فرهنگ‌سازی به عنوان منبری برای فرهنگ و علم در منطقه تاکید می‌کند.

به گزارش ایبنا به نقل از الیوم‌السابع، در این دوره از نمایشگاه کتاب قاهره که به مناسبت پنجاهمین سال برگزاری آن جشن مخصوص پنجاه‌سالگی و بیش از 800 برنامه‌ فرهنگی و هنری متنوع‌ تدارک دیده شده، اتحادیه کشورهای عربی به عنوان مهمان ویژه حضور خواهد داشت و دکتر ثروت عکاشه و سهیر القلماوی، نویسنده و ادیب برجسته مصری به عنوان دو شخصیت ادبی سال انتخاب شده‌اند.

امسال شعاری برای نمایشگاه کتاب قاهره انتخاب نشده؛ سال گذشته «قدرت نرم....چگونه؟» به عنوان شعار نمایشگاه کتاب قاهره در سال 2018  انتخاب شده بود.

دکتر ایناس عبدالدایم، وزیر فرهنگ مصر در کنفرانسی مطبوعاتی از مشارکت 35 کشور که شامل 10 کشور افریقایی ، 16 کشور آسیایی و 9 کشور از اروپا و امریکا می‌شود در این دوره از نمایشگاه کتاب قاهره خبر داد.

 او در ادامه اشاره کرد که امسال مصر با 579 ناشر و دیگر کشورهای شرکت‌کننده مجموعا با 170 ناشر و 527 انتشاراتی نیز با 800 هزار عنوان کتاب به نمایندگی در نمایشگاه کتاب قاهره حضور خواهند داشت.

هشام مطر، نویسنده و روزنامه‌نگار اهل لیبی، سعود السنعوسی، نویسنده کویتی برنده بوکر عربی در سال 2013، ابراهیم نصرالله، نویسنده فلسطینی برنده بوکر عربی در سال 2018 از نویسندگان و ادباء برجسته‌ای هستند که به همراه 140 نویسنده و ادیب عربی و غیر عربی دیگر در این دوره نمایشگاه کتاب قاهره حضور خواهند داشت.

سال گذشته مثنوی مولوی به عنوان پرفروش‌ترین اثر خارجی در نمایشگاه کتاب قاهره معرفی شد.

نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب قاهره نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره دکتر ثروت عکاشه سهیر القلماوی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین