کد خبر: 31450 A

جایزه پن ایرلندی برنده‌اش را شناخت

جایزه پن ایرلندی برنده‌اش را شناخت

کاترین دان، جایزه پن (قلم) ایرلندی سال ۲۰۱۸ را از آن خود کرد.

ایران آرت: جایزه پن (قلم) ایرلندی ۲۰۱۸ برای کمک به ادبیات ایرلندی به کاترین دان رسید. این جایزه در جشن شام سالانه پن ایرلندی در ۲۲ فوریه به دان اهدا خواهد شد.

دان گفت: "بسیار خوشحالم که پن ایرلندی تصمیم گرفت این جایزه را به من بدهد. در این برهه از زندگی حرفه‌ای‌ام این جایزه بسیار برایم بامعنی است. نوشتن عمدتا یک حرفه انفرادی است و گاهی ما نویسنده‌ها احساس می‌کنیم که نامرئی هستیم. اینکه بدانیم کارهایمان آن بیرون است، با خواننده‌ها و جامعه‌ی نوشتاری سرتاسر کشور ارتباط برقرار می‌کند، روحیه‌بخش است. جشن ماه فوریه همیشه فرصتی عالی است که ما نویسنده‌ها دور هم جمع شویم. من به جامعه نوشتاری ایرلند بسیار بدهکارم: برای حمایت، برای پروژه‌های مشترک و مهم‌تر از همه برای دوستی."

به گزارش ایبنا، ونسا فاکس اولافلین، رئیس پن ایرلندی گفت: "آزادی بیان و همبستگی میان نویسنده‌ها در قلب پن است. پن پس از جنگ جهانی اول برای متحد کردن نویسندگان شروع به کار کرد؛ کمپین‌هایی برای آزادی بیان تمام نویسندگان راه‌اندازی کرد، علی‌الخصوص برای آنهایی که سرکوب شده‌ بودند، مورد آزار و اذیت قرار گرفتند، زندانی شدند و به قتل رسیدند تنها به این خاطر که شجاعت نوشتن را داشتند. حالا بیشتر از همیشه آزادی برای نوشتن در حفظ دموکراسی حیاتی است. سرکوب نویسندگان، آزادی همه را تهدید خواهد کرد."

او درباره برنده شدن دان گفت: "کاترین دان به عنوان یک نویسنده نقش مهمی در زندگی حرفه‌ای خود داشته است. ما خوشحالیم که او توسط اعضای جایزه سالانه ما به عنوان نامزد دریافت جایزه انتخاب شد و فرصت بهتری برای ارائه کار ارزشمند خود پیدا کرد. آنه انرایت، برنده سال پیش، از "کمپین آزادی برای نوشتن" بسیار حمایت کرد و کاترین نقش منحصر به فردی در ادامه این راه خواهد داشت."

دان گفت: "آزادی برای نوشتن یک کمپین جهانی است که من معتقدم در دنیای امروزِ اخبار جعلی بیش از پیش ضروری است. بسیار خوشحالم که با نویسندگان دیگر برای حمایت از کسانی که به خاطر دفاع از حقوق بشر در داخل و خارج از کشور سرکوب شده‌اند همکاری کنم. چون ما معتقدیم که کلمات مهم‌اند و حرف‌های نویسنده‌هایی که با فساد و نابرابری در همه اشکال خود مخالفت می‌کنند از همه مهم‌تر است."

جایزه ادبی جایزه پن 2018 جایزه پن کاترین دان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین