کد خبر: 31491 A

ویراستار مارگارت آتوود و فیلیپ راث درگذشت

ویراستار مارگارت آتوود و فیلیپ راث درگذشت

دیانا آت‌هیل، نویسنده و ویراستار بریتانیایی نویسندگانی چون مارگارت آتوود، جان آپدایک، فیلیپ راث، و وی. اس. نایپول در سن 101 سالگی از دنیا رفت.

ایران آرت: دیانا آت‌هیل که نگاه تیزبینانه‌اش در زندگی و ادبیات به نویسندگان و خوانندگان الهام بخشیده است در سن 101 سالگی درگذشت. خبر هم توسط "گرانتا"، ناشرش تأیید شده است.

آت‌هیل حرفه درخشانی در صنعت نشر داشت و با نویسندگان بزرگی چون فیلیپ راث، مارگارت آتوود، جین رایز، جان آپدایک، و وی. اس. نایپول کار کرد و به عنوان یک نویسنده جوایز ادبی متعددی از جمله کاستا را دریافت کرد.

آت‌هیل در سال 1917 در لندن به دنیا آمد، در دانشگاه آکسفورد ادبیات انگلیسی خواند و در دوره جنگ جهانی دوم برای بی‌بی‌سی کار کرد.

به گزارش ایبنا، آت‌هیل در سال 2012 گفته بود ویراستاری کار آسانی است. "اگر رمانی قابل‌چاپ نباشد منتشرش نمی‌کنیم. من فقط کمی زیباترشان می‌کنم." در جواب نایپول و آپدایک هم که از ویراستاری‌اش تمجید کردند گفته بود: "اصلاً تغییری در متونشان ندادم. اصلاً به مغزم خطور نکرد که تغییری ایجاد کنم."

همیشه می‌گفت برای نوشتن درست باید درست فکر کرد. آت‌هیل خوب می‌دانست نویسندگان به دنبال چه هستند و به آنان برای رسیدن به هدفشان کمک می‌کرد. البته دوست داشت با نویسندگانی کار کند که آثارشان ویرایش بیشتری لازم دارد.

گرانتا، ناشر داستان‌ها و کتاب‌های زندگینامه‌اش می‌گوید: "گاهی نویسندگان در آغاز کارشان تفاوت زیادی با نوشته‌هایشان دارند و جهان را از زاویه دید خود و کلماتشان می‌بینند اما دیانا خودش بود: انسانی محکم، صادق، و خوش‌سخن. او سربازِ دقت در نگارش بود و جذابیت زیادی به دنیای نشرِ لندن داد."

در سال 2017 در مراسمی که برای بزرگداشت صد سالگی‌اش برگزار شد به گاردین گفت که در زندگی انسان خوشبختی بوده است: "همه چیز برای من خیلی خوب پیش رفت و سبب شد دیدگاه مثبتی به فلسفه زندگی داشته باشم. تا جایی که می‌توانم و بدون آسیب زدن به دیگران از زندگی لذت ببرم. صدساله‌های زیادی را نمی‌شناسم که با نوشتن زندگی خود را بگذرانند."

نویسنده جان آپدایک وی.اس.نایپول مارگارت آتوود دیانا آت هیل ویراستار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین