کد خبر: 32747 A

رکورد بیشترین تعداد فیلم اکران‌شده در بریتانیا شکسته شد

رکورد بیشترین تعداد فیلم اکران‌شده در بریتانیا شکسته شد

بیش از نیمی از ۹۱۶ فیلمی که سال ۲۰۱۸ در سینماهای بریتانیا روی پرده رفتند، بین یک تا ۵۰ هزار پوند فروختند و درآمد ۳۱ درصد آنها کمتر از ۱۰ هزار پوند بود.

ایران آرت: اتحادیه پخش‌کنندگان فیلم بریتانیا آمار مربوط به سال گذشته میلادی را منتشر کرد که مهم‌ترین نکته آن رکوردشکنی در تعداد فیلم‌های اکران‌شده بود. بر این اساس، در ۱۲ ماه منتهی به پایان دسامبر ۲۰۱۸ در مجموع ۹۱۶ فیلم در این کشور به نمایش عمومی درآمد که معادل ۱۸ فیلم در هفته می‌شود. رکورد پیشین ۹۰۰ فیلم در سیال ۲۰۱۶ بود که در ۲۰۱۷ به ۸۷۴ فیلم افت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، روند اکران فیلم در سینماهای بریتانیا در یک دهه اخیر به شدت رشد کرده است. سال ۲۰۰۹ تعداد فیلم‌های به نمایش درآمده ۵۰۳ بود که پس از یک دهه کمی کمتر از ۵۰ درصد افزایش یافت. هر چند در بخش فروش، اوضاع گیشه چندان رو به راه نیست. سال گذشته میلادی ۴۸۴ فیلم (۵۳ درصد) بین یک تا ۵۰ هزار پوند فروختند و ۲۸۲ فیلم (۳۱ درصد) حتی نتوانستند از مرز درآمد ۱۰ هزار پوندی بگذرند.

در مجموع بیش از ۸۰ درصد فیلم‌های اکران‌شده در بریتانیا به زحمت به فروش ۵۰۰ هزار پوندی دست یافتند و تنها ۳.۵ درصد بیش از ۱۰ میلیون پوند فروختند. سهم ۲۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۱۸ از بازار سینمای بریتانیا ۴۹ درصد (۶۶۸ میلیون پوند) بود که نسبت به سال پیش از آن حدود سه درصد کاهش نشان می‌دهد. برای نخستین بار در چهار سال گذشته خبری از یک فیلم پرفروش از مجموعه "جنگ‌های ستاره‌ای" نبود و "سولو" فقط ۲۰ میلیون پوند فروخت.

در مجموع ۱۷۷ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸ سینما رفتند که ۳.۷ درصد بیش از سال ۲۰۱۷ است. هر چند درآمد سینماهای بریتانیا از فروش این تعداد بلیت با افزایشی نه‌چندان معنادار روی عدد یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون پوند ثابت ماند. سهم فیلم‌های مستند از گیشه سال ۲۰۱۸ هم به ۷.۲ میلیون پوند رسید که نسبت به رقم ۴.۲ میلیون پوندی سال پیش از آن درست سه میلیون پوند افزایش یافته است.

از هر پنج بلیت یکی مربوط به فیلم‌های ابرقهرمانی بود و انیمیشن‌های سینمایی هم حدود ۱۷ درصد سهم بازار را از آن خود کردند. اتحادیه پخش‌کنندگان فیلم در بریتانیا در گزارش سالانه خود آمار و ارقام دقیق سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده و نکته جالب در این گزارش، هزینه‌کرد ۳۵۰ میلیون پوندی اتحادیه برای اکران و تبلیغات بوده است.

 

فیلم سینما انتقام جویان سینمای بریتانیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین