کد خبر: 32807 A

"مرد شیرفروش" در خاورمیانه هم می‌فروشد / ادامه موفقیت‌های رمان برنده بوکر

"مرد شیرفروش" در خاورمیانه هم می‌فروشد / ادامه موفقیت‌های رمان برنده بوکر

سازمان‌دهندگان نمایشگاه کتاب مسقط اعتقاد دارند امسال نسبت به سال گذشته بازدیدکنندگان بیشتری به نمایشگاه آمده‌اند.

ایران آرت: بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب عمان در شهر مسقط در حال برگزاری است و قرار است تا پایان روز 12 اسفند ادامه داشته باشد. مسئولان نمایشگاه می‌گویند استقبال از نمایشگاه خوب بوده و تنها در روز اول نمایشگاه بیش از 70هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند. استان بریمی یکی از شهرهای کشور پادشاهی عمان مهمان ویژه این  دوره از نمایشگاه است که برنامه‌های فرهنگی از قبیل نشست، سخنرانی و موسیقی را تدارک دیده است.

به گزارش ایبنا، سازمان دهندگان نمایشگاه کتاب مسقط اعتقاد دارند امسال نسبت به سال گذشته بازدیدکنندگان بیشتری به نمایشگاه آمده‌اند. ناشران کشورهای عرب زبان بسیاری در نمایشگاه حاضر هستند که یکی از آنها انتشارات عمانی الباهج از معتبرترین مراکز نشر در این کشور است. یک مسئول ارشد این انتشارات درباره نمایشگاه امسال عمان می‌گوید که امسال بسیاری از بازدیدکنندگان به طور اختصاصی خرید می‌کنند به طوری که قبل از خرید لیستی از کتاب‌های مورد نیاز خود دارند. این مسئول انتشارات عمانی اعتقاد دارد بر خلاف کشورهای دیگر به خصوص کشورهای عربی وضعیت نشر و چاپ کتاب در کشورش وضعیت مطلوبی دارد.

این مسئول انتشارات عمانی می‌گوید امسال بسیاری از بازدیدکنندگان به دنبال کتاب‌هایی مثل "مرد شیرفروش" آنا برنز برنده جایزه من بوکر و هیپی کتاب جدید پائولو کوئلیو هستند. بسیاری هم به دنبال کتاب‌های نوشته شده به زبان مالایی هستند.

یوسف یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب مسقط به خبرنگار عمان تایمز می‌گوید امسال علاقه مردم نسبت به کتاب بیشتر از گذشته است و جمعیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در سالن‌های نمایشگاه دیده می‌شود. وی می‌گوید اکثر بازدیدکنندگان شهروندان عمانی هستند ولی بازدیدکنندگانی نیز از کشورهای دیگر عربی در نمایشگاه دیده می‌شود.

دار کریدیه موسسه ناشر لبنانی از شرکت کنندگان عرب حاضر در نمایشگاه است که مسئول غرفه آن نیز از استقبال بالای مردم عمان از کتاب‌های عربی و انگلیسی می‌گوید. مسئول لبنانی می‌گوید اینجا مردم به دنبال همه نوع کتاب داستان هستند ولی تا انجا بیشترین کتاب‌های فروش رفته مربوط به رمان‌ها و کتاب‌های خودآموز خارجی بوده است.

در نمایشگاه کتاب مسقط امسال ماشین‌های فروش کتاب بسیاری از سوی مسئولان در نظر گرفته شده است که به طور خودکار اقدام به فروش کتاب می‌کنند. روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، بر اساس تفاهم‌نامه با نمایشگاه کتاب عمان، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران در غرفه‌ای به مساحت ۲۷ مترمربع حضور یافته است.

 ۴۰۰ عنوان کتاب و سی دی درزمینه های مختلف ازجمله ایران‌شناسی، هنر، ادبیات کلاسیک و معاصر، کودک و نوجوان، ادبیات دفاع مقدس در غرفه ایران به نمایش گذاشته‌شده است. بعد از مراسم افتتاحیه نمایشگاه وزیر گردشگری و وزیر اطلاع‌رسانی عمان از غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران بازدید کردند.

 

نمایشگاه کتاب پائولو کوئلیو آنا برنز مرد شیرفروش هیپی رمان هیپی نمایشگاه کتاب عمان نمایشگاه کتاب مسقط
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین