کد خبر: 33348 A

برترین آثار نویسندگان زن / از "غرور و تعصب" جین آستین تا "کشتن مرغ مقلد"‌ هارپر لی

برترین آثار نویسندگان زن / از "غرور و تعصب" جین آستین تا "کشتن مرغ مقلد"‌ هارپر لی

ایندیپندنت فهرستی از برترین آثار ادبی تاریخ که توسط نویسندگان زن نوشته شده را منتشر کرد.

ایران آرت: فهرستی از برترین آثار ادبی تاریخ که توسط نویسندگان زن نوشته شده، منتشر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، تاریخ ادبیات در بازه‌های زمانی مختلف شاهد موفقیت‌های چشمگیری از نویسندگان زن همچون "جین آستن"‌ و "برونته" بوده است اما تمامی این نویسندگان برای ثبت نام خود در تاریخ از موانع بسیار زیادی عبور کرده‌اند.

بخشی از فهرست "ایندیپندنت":

"غرور و تعصب" نوشته "جین آستن"

 "آستن" یکی از برترین استادان تاریخ ادبیات محسوب می‌شود و "غرور و تعصب" اوج قدرت او را نشان می‌دهد. از نگاه "الیزابت بنت" شخصیت اصلی زیرک و تیزهوش کتاب "غرور و تعصب"، ما جامعه اشرافی انگلستان را هم به چشم یک جامعه رویایی و هم به چشم یک جامعه بیهوده می‌نگریم.

 "چشمان آن‌ها به خدا می‌نگریست" نوشته "زورا نیل هرستون"‌

علی‌رغم این‌که "زورا نیل هرستون"‌ یک کلید در "رنسانس هارلم"  به شمار می‌رفت اما کتاب "‌چشمان آن‌ها به خدا می‌نگریست" از سوی دیگر نویسندگان این دوره پذیرفته نشد. در بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ بود که این کتاب توسط نویسندگان سیاه‌پوستی که نبوغ او را ستایش می‌کردند دوباره معرفی شد.

 "لاتاری" و چندین داستان کوتاه دیگر  نوشته "شرلی جکسن"

"جکسن" تاریک‌ترین زوایای روح و روان را طی سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۰  کاوش کرد و موفق به خلق مجموعه‌ای از داستان‌های ترسناک  شده که از جمله آن‌ها می‌توان به "تسخیر خانه هیل" که اخیرا  سریالی با اقتباس از آن توسط کمپانی نتفلیکس ساخته شده‌ است، اشاره کرد. با وجود چندین رمان و بیش از ۲۰۰ داستان کوتاه مبهوت‌کننده این نویسنده، کمتر نویسنده‌ای را می‌توان با او قیاس کرد. به عنوان یکی از برترین آثار او می‌توان به داستان سال ۱۹۴۸ با نام "لاتاری" که داستان شهر کوچکی را با مراسم سالانه‌ سنتی‌اش توصیف و خواننده را در انتها با پایانی هولناک مواجه می‌کند، اشاره کرد.

"کشتن مرغ مقلد"‌ نوشته "هارپر لی"

"هارپر لی" که توانست برای نگارش کتاب "کشتن مرغ مقلد" جایزه " پولیتزر" را کسب کند، نام خود را در تاریخ ثبت  کرد. با به تصویر کشیدن نابرابری‌های نژادی، این کتاب به اثری بسیار تاثیرگذار بدل شد و اکنون در مدرسه‌های آمریکایی به طور گسترده تدریس می‌شود.

 "خویشاوند" نوشته "اکتاویا باتلر"

"باتلر" را می‌شود به عنوان یک شخصیت کلیدی در تاریخ کتاب‌های علمی تخیلی محسوب کرد که توانست هر دو جایزه "هوگو" و "نبولا" را از آن خود بکند. با این‌که این کتاب برای اولین‌بار در سال ۱۹۷۹ منتشر شد هنوز هم برای مخاطبان تازگی دارد.

 "جین ایر" نوشته "شارلوت برونته"

خواندن این داستان را می‌توان به شیرجه‌ای در ذهن "‌شارلوت برونته" ‌تشبیه کرد. رمان "جین ایر" که از زاویه دید اول‌شخص روایت می‌شود به مخاطب این حس را القا می‌کند که نویسنده رازهای خود را با ما در میان گذاشته است. ما  زندگی "جین"‌ را از دوران مدرسه تا زمانی که توسط آقای "راچستر" به عنوان معلم خصوصی دخترش استخدام می‌شود همراه با بسیاری از جنبه‌های دیگر زندگی او که برخی از آن‌ها عناصر زندگی خود "برونته" هستند، دنبال می‌کنیم.

"نیمی از یک خورشید زرد" نوشته "چیماماندا نگزی آدیچی"

"آدیچی" که متولد نیجریه است به عنوان یکی از شخصیت‌های اصیل ادبی نسل خود شناخته می‌شود و شما به این موضوع زمانی پی می‌برید که کتاب "‌نیمی از یک خورشید زرد"‌ را مطالعه کنید. این کتاب که جنگ داخلی نیجریه در اواخر ۱۹۶۰ را به تصویر می‌کشد از چهار زاویه دید روایت می‌شود.

"ساعت یک ستاره‌" نوشته "کلاریس لیسپکتور"

"لیسپکتور" به معنای واقعی یک مبتکر محسوب می‌شود. کتاب "ساعت یک ستاره" که در سال ۱۹۷۷ از دیدگاه "رودریگو" روایت می‌شود داستان یک زن جوان بدبخت را روایت می‌کند.

"خانم دالووی" نوشته "ویرجینیا وولف"

"ویرجینیا وولف" را می‌توان یکی از زیرک‌ترین و الهام‌بخش‌ترین شخصیت‌های ادبی دانست که یکی از پیشگامان در استفاده از روش "‌جریان سیال ذهن" بود.

"آدم خوب کمیاب است" نوشته "فلانری اوکانر"

"اوکانر" که رمان‌نویس و نویسنده داستان کوتاه و آمریکایی است، داستان‌های پیچیده‌ای برای دنیای پیچیده نوشت.

 

کشتن مرغ مقلد هارپر لی جین آستین ویرجینیا وولف اکتاویا باتلر شارلوت برونته شرلی جکسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین