کد خبر: 33609 A

اولین رمان خانم نویسنده در ۹۵ سالگی منتشر شد

اولین رمان خانم نویسنده در ۹۵ سالگی منتشر شد

"دلانا یِنسِن کلوز" بالاخره پس از ۶۴ سال نویسندگی موفق به چاپ و نشر اولین رمان خود در ۹۵ سالگی شد.

ایران آرت: "دلانا یِنسِن کلوز" بالاخره پس از ۶۴ سال نویسندگی موفق به چاپ و نشر اولین رمان خود در ۹۵ سالگی شد. خانم کلوز در سال ۱۹۵۵ نویسندگی را آغاز کرد و پس از ۶۴ سال  بالاخره اولین رمان خود را منتشر کرد.

به گزارش فارس به نقل از واشنگتن‌تایمز، کلوز که در ماه فوریه ۹۶ ساله شد، رمانش با عنوان "خانه سنگی" را سال گذشته و در ۹۵ سالگی تکمیل کرد و آن را در انتشاراتی "سینیور استار" در روستای محل زندگی‌اش به چاپ رساند.

جالب اینکه این رمان اخیرا جایزه بهترین کتاب داستانی تاریخی را از "جوایز کتاب مستقل۲۰۱۹" کسب کرده است.

از آنجاییکه خانم کلوز امیدوار است که این آخرین کتابش نخواهد بود، دو کتاب دیگر در حال تکمیل دارد.

کلوز در مورد انتشار این کتاب می‌گوید: "این اثر باید منتشر می‌شد. هیجان انتشار اولین کتاب برای نویسنده به اندازه لذت و هیجان بچه‌دار شدن لذت‌بخش و زیباست."

جالب اینجاست که این خانم نویسنده در روزهای پس از انتشار این کتاب یک نسخه از آن را دقیقا مانند یک نوزاد داخل یک سبد و در یک پتو گذاشته و در بغل می‌گیرد.

این کتاب ۸۰۶ صفحه‌ای رمانی عاشقانه است که نویسنده با الهام از شهر زادگاهش "اِمِری" که شهری کوهستانی با جمعیتی کمتر از ۷۰۰ نفر که نه کتابخانه و نه فروشگاه کتابی در آن یافت می‌شود، نوشته است. کلوز همزمانی که بزرگ‌تر می‌شد علاقه‌اش به نوشتن بیشتر شده و عاشق مطالعه بود و عشق به نوشتن را با مطالعه کتاب‌های مختلف در خود متجلی می‌کرد.

زمان داستان رمان "خانه سنگی" به قرن بیستم بازمی‌گردد که زندگی "اَبی‌گِیل لَنگلی" که در شهر کوچک مذهبی محل زندگی‌اش با پسری از خانواده‌ای مرفه ازدواج می‌کند و بچه‌دار می‌شود و دردسرهایی برایش به وجود می‌آید...

دبی کلوز دختر این نویسنده در مورد مادرش و چاپ اولین رمان در ۹۵ سالگی گفت: "ما به شکلی بسیار مشتاقانه و در عین ناامیدی منتظر چاپ رمان بودیم و با توجه به سن بالای مادر نمی‌خواستیم این اتفاق دیرتر بیافتد. هدفمان همین بود. فکر کردیم که این می‌تواند بهترین هدیه ما برای او باشد و البته کتاب او هدیه‌ای برای همگان است."

یکی دیگر از رمان‌های ناتمام دلانا کلوز در مورد سه زن است که در طی دوران رکود بزرگ اقتصادی می‌خواهند دکتر شوند. داستان این رمان به دوران اپیدمی آنفلوآنزای سال ۱۹۱۸ میلادی بازمی‌گردد.

خانم کلوز به شوخی می‌گوید: "مطلب برای نوشتن زیاد دارم فقط من آدم تنبلی هستم."

مارگارت میچل و آین رَند از نویسندگان مورد علاقه او هستند و می‌گوید علاقه و عادت به مطالعه کمک شایانی در خلق این رمان "خانه سنگی" به من کرده است و معتقد است تا زمانیکه اهل مطالعه نباشی و کتاب نخوانی نمی‌توانی بنویسی ازینرو بسیاری از مردم دوست دارند بنویسند اما مطالعه نمی‌کنند و نمی‌توانند نویسنده شوند.

 

نویسنده زن نویسنده رمان نویس خانم نویسنده دلانا پنسن کلوز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین