کد خبر: 34016 A

هری پاتر 92 هزار دلار فروخته شد/ افزایش قیمت کتاب بخاطر غلط املایی!

هری پاتر 92 هزار دلار فروخته شد/ افزایش قیمت کتاب بخاطر غلط املایی!

نسخه اولیه کتاب هری پاتر که در عنوان آن اشتباه تایپی وجود دارد به قیمتی بیش از 92 هزار دلار فروخته شد.

ایران آرت: زمانی که کتابی را از نویسنده ای مشهور می خریم آخرین چیزی که انتظار داریم پیدا کردن غلط املایی به ویژه بر روی جلد آن است اما همین اشتباه تایپی ارزش نسخه کتاب هری پاتر و سنگ جادو را به قیمت 70 هزار پوند معادل 92 هزار دلار افزایش داده است. 

این مجلد منحصر به فرد یکی از 500 نسخه اولیه از کتاب "هری پاتر و سنگ جادو" بود که اشکالات بسیار و مکرر دارد اما یکی از معدود نسخه هایی است که نام جی کی رولینگ به عنوان نویسنده با نام کوچک او "جوآن" ذکر شده است.

ایرنا نوشت؛ در حالی که در حالت عادی، یک غلط املایی در همین مطلب پیش رو مورد سرزنش ویراستار و تمسخر خوانندگان قرار می‌گیرد اما نویسنده کتاب هری پاتر نه تنها مورد نقد قرار نگرفته است بلکه هم او و هم صاحب این نسخه پرغلط از این اشتباهات بهره هم برده‌اند.

اشتباه تایپی در مورد جلد پشتی کتاب "هری پاتر و سنگ جادو" است که در سال 1997 یک حرف "o" در عنوان از قلم افتاده است.

بهای فروش این کتاب بین 40 تا 60 هزار پوند تخمین زده شده بود اما در خانه حراجی بنهامز در غرب لندن بیش از حد انتظار و به قیمت 70 هزار پوند فروخته شد.

البته این نسخه از کتاب جز غلط املایی اشتباهات دیگری نیز دارد از جمله اشتباه در توالی و ترتیب شماره صفحات و اضافه داشتن کلمه جادوگر در لیستی که "هری" به عنوان تجهیزات مورد نیاز مدرسه هاگوارتز باید تهیه می کرد.

پیش از این در سال های گذشته این نسخه از کتاب به قیمت 20 هزار پوند در یک حراجی فروخته شده بود.

هری پاتر نام مجموعه کتاب تخیلی به اثر جی.کی. رولینگ است. این نویسنده انگلیسی داستان یک جادوگر نوجوان را در مدرسه جادوگری هاگوارتز روایت کرده است و بخش اصلی کتاب به تلاش‌های هری برای غلبه بر جادوگر سیاه به نام "لرد ولدمورت" می‌پردازد

هری پاتر جی کی رولینگ هری پاتر و سنگ جادو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین