کد خبر: 34853 A

مرادی کرمانی با قاش چای‌خوری در نمایشگاه کتاب

مرادی کرمانی با قاش چای‌خوری در نمایشگاه کتاب

مراسم جشن امضای کتاب جدید هوشنگ مرادی کرمانی با نام "قاش چای‌خوری" در نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود.

ایران آرت: لیما صالح رامسری مدیر انتشارات معین گفت: کتاب جدید هوشنگ مرادی کرمانی با نام "قاشق چای خوری" فردا پنجشنبه ۵ اردیبهشت در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

وی افزود: این کتاب، یک مجموعه داستان است که با تمام آثار دیگری که این نویسنده نوشته، فرق دارد. آقای مرادی کرمانی را بیشتر به عنوان نویسنده ادبیات کودک و نوجوان می‌شناسند اما داستان‌های این کتاب، مخاطبانی فراتر از گروه سنی نوجوان دارند. آقای مرادی همیشه طوری می‌نویسد که تکراری نیست و خودش هم گفت که سعی می‌کنم خودم را تکرار نکنم. این حرف را به عنوان یک ناشر نمی‌گویم بلکه به عنوان یک خواننده ادبیات مرادی کرمانی می‌گویم که "قاشق چای‌خوری" واقعاً نسبت به کارهای دیگر این نویسنده متفاوت است.

این مدیر نشر در ادامه به خبرگزاری مهر گفت: داستان‌های این کتاب، بیشتر در شهر جریان دارند و دیگر در ده و روستا نیستند. البته از جهتی ناراحتم چون آقای مرادی گفت که این کتاب آخرین کارم است و بعد از آن می‌خواهم قلم را ببوسم و کنار بگذارم. چون این داستان‌ها من را اذیت کردند.

صالح رامسری درباره تیراژ کتاب "قاشق چای‌خوری" گفت: راستش اگر این کتاب را با تیراژ ۱۰ هزارتایی هم چاپ می‌کردیم، فروش می‌رفت. زمانی به احمد محمود گفتم "مدار صفردرجه" ‌اش را در چاپ اول با ۷ هزار و ۷۰۰ نسخه شمارگان چاپ کردم. به او گفتم شما ۱۶ هزار خواننده ثابت داری و اگر ۱۶ هزار نسخه از کتابت را چاپ کنم، می‌دانم که فروش می‌رود. بعد از آن، دیگر خواننده‌هایی هستند که کتاب را می‌خوانند، خوششان می‌آید و به دیگران توصیه‌اش می‌کنند. نکته این‌جاست که پس از آن ۱۶ هزار نسخه، دیگر اگر در تلویزیون هم پیش از اخبار آگهی بدهی یا در صفحه اول روزنامه همشهری کتاب را تبلیغ کنی، تفاوت زیادی ندارد. باقی مخاطبان باید کتاب را بخرند، بخوانند و به یکدیگر توصیه کنند. به نظرم بالاترین تبلیغ برای کتاب، خود کتاب است. من سرِ کتاب "شما که غریبه نیستید" آقای مرادی کرمانی به این نتیجه رسیدم. چاپ بیست و هشتم این کتاب مهرماه عرضه شد اما چاپ بعدی‌اش ۲۹ اردیبهشت سال بعد. البته ما هم آن‌زمان کاغذ نداشتیم.

وی ادامه داد: به‌هرحال خواننده ثابت، کتاب‌های آقای مرادی کرمانی ۵۰ هزارنفر است. یعنی اگر به عنوان ناشر در چاپ اول، ۵۰ هزار نسخه بزنی، نگران نیستی ولی ما با توجه به وضعیت کاغذ ۲ هزار نسخه از این کتاب چاپ کردیم. یعنی در واقع در آبی که دیدیم، ‌ شنا کردیم.

مدیر انتشارات معین در پایان گفت: طبق هماهنگی‌های انجام‌شده مراسم جشن امضای این کتاب فردا پنجشنبه ۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در غرفه نشر معین در نمایشگاه رونمایی می‌شود.

هوشنگ مرادی کرمانی نمایشگاه کتاب تهران مرادی کرمانی قاشق چای خوری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین