کد خبر: 35928 A

هیلاری منتل سه‌گانه ادبی‌اش را کامل می‌کند

هیلاری منتل سه‌گانه ادبی‌اش را کامل می‌کند

پس از ۸ سال سه‌گانه تاریخی هیلاری منتل نویسنده و منتقد انگلیسی کامل می‌شود.

ایران آرت: پس از هشت سال، تاریخ انتشار سومین جلد از سه‌گانه تاریخی عاشقانه مشهور «هیلاری منتل» که در آن به داستان «‌توماس کرامول»‌ صدر اعظم هنری هشتم پرداخته‌ است، اعلام شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، انتشارات «‌هارپر کالینز» روز چهارشنبه از انتشار رمان «آئینه و نور» سومین جلد سه‌گانه تاریخی عاشقانه «هیلاری منتل» در ماه مارس سال ۲۰۲۰ خبر داد. این رمان که مخاطبانش سال‌ها در انتظار انتشارش هستند، ‌ چهار سال پایانی زندگی «توماس کرامول» را روایت می‌کند.

دو جلد پیشین این سه‌گانه به نام «‌تالار گرگ» که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد به داستان پیشرفت «‌کرامول» پرداخت و رمان «اجساد را بالا بیاورید» که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، داستان توطئه و دسیسه‌هایی راویت می‌کند که در نهایت منجر به اعدام «آن بویلن» ‌ شد. «منتل» برای نگارش هر دو کتاب موفق به کسب جایزه بوکر در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ شد. جلد دوم این سه‌گانه جایزه «کاستا» را نیز برای «منتل» ‌ به ارمغان آورد. فروش هر دو کتاب در مجموع به ۱.۵ میلیون رسید.

نویسنده این سه گانه بیان کرد، سفر طولانی را با شخصیت اصلی این داستان سپری کرده و امیدوار است مخاطبانش او را تا پایان زندگی شخصیت اصلی همراهی کنند.

«منتل» بیان کرد: «وقتی برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ نوشتن درباره داستان «‌توماس کرامول» را آغاز کردم امید زیادی برای موفقیت این اثر داشتم. در ایتدا فکر نمی‌کردم که این اثر را به یک سه‌گانه تبدیل کنم، اما با مرور زمان به عمق و جذابیت زندگی این شخصیت پی بردم. این کتاب بزرگترین چالش زندگی حرفه‌ای من تاکنون بوده و امیدوارم از نظر مخاطبان ارزش این مدت انتظار کشیدن را داشته باشد.»

«نیکولاس پیرسون» ناشر کتاب «هیلاری منتل» بیان کرد: «ذره ذره این کتاب هیجان انگیز و جسورانه است. وقتی برای اولین بار صفحات اول «‌تالار گرگ» را خواندم طوری ناخودآگاه به درون دنیای تاریخ کشیده شدم که پیش از این چنین چیزی را تجربه نکرده بودم.»

«منتل» در سال ۲۰۱۷ در پاسخ به سوال فاصله زمانی بین انتشار جلد دوم و سوم بیان کرد، انتظارات بالای مخاطبانش باعث شده از سرعت نویسندگی‌اش بکاهد.

او در ادامه با اشاره به گفته‌های برخی خوانندگان که این تأخیر را به عدم تمایل او به کشتن شخصیت «کرامول» منتسب می‌کنند، اظهار داشت: مردم می‌پرسند من مشکلی با کشتن «توماس کرامول» دارم. نه، جرا باید داشته باشم؟ این یک تلاش ۱۰ ساله ارزشمند است و برخورداری از تشویق افرادی که منتظر این کتاب هستند، خیلی دوست‌داشتنی است. اما دقیقاً به همین دلیل است که می‌خواهم بهترین کار ممکن را به آن‌ها ارائه دهم.

اقتباس نمایشی «تالار گرگ» و «جسدها را بالا بیاورید» از زمان اجرا، بسیار مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است. حق پخش اقتباس تلویزیونی این رمان‌ها با بازی «مارک رایلنس» به جای «توماس کرامول» از شبکه «بی‌بی‌سی» به قیمت هفت میلیون پوند خریداری شد. کارگردانی این پروژه را که در سال ۲۰۱۵ به روی آنتن رفت، «پیتر کازمینسکی» بر عهده داشت. با اتمام نگارش قسمت سوم این مجموعه رمان، ساخت ادامه این سریال هم از سر گرفته خواهد شد.

«منتل» که عنوان نخستین زن برنده دو جایزه «من بوکر» را در جهان دارد، تاکنون ۱۳ کتاب نوشته است. او مجموعه داستان کوتاهی را با محوریت شخصیت «مارگارت تاچر»، سیاستمدار معروف انگلیسی، به چاپ رساند و رویکردش نسبت به این چهره سیاسی حاشیه به پا کرد.

«هیلاری منتل» پیش از شروع نویسندگی به تحصیل رشته حقوق و فعالیت‌های اجتماعی می‌پرداخت و نویسندگی را با الهام از جدا شدن پدر و مادرش و بیماری خود آغاز کرد.

 

نویسنده زن نویسنده هیلاری منتل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین