کد خبر: 36401 A

اهدای جایزه گنکور به نویسنده زندگینامه دو شاعر معروف

اهدای جایزه گنکور به نویسنده زندگینامه دو شاعر معروف

فدریک پاژک برای نگارش زندگی‌نامه املی دیکنسون، شاعر امریکایی و مارینا تسوتایوا، شاعر ونویسنده اهل روسیه موفق شد جایزه بیوگرافی 2019 را از آن خود کند.

ایران آرت: نویسنده فرانسوی-سوئیسی برای هفتمین جلد از مجموعه کتاب "مانیفست نامشخص" که از سوی انتشارات نوار سور بلان منتشر شده بود برنده جایزه گنکور بیوگرافی 2019 شد.

به گزارش ایبنا به نقل از لیورابدو، "مانیفست نامشخص" که با عنوان فرعی "املی دیکنسون، مارینا تسوتایوا، شعر عظیم" در اکتبر سال 2018 منتشر شده، خواننده را با خود به ماساچوست، جایی که املی تا سال 1886 میلادی در آن‌ مکان زیسته و روسیه نیمه اول قرن بیستم، جایی که مارینا تسوتایوا در آن متولد شده می‌برد. نقطه مشترک بین این دو زن نوشتن یک اثر ادبی، فراتر از حدود، مرزهای و سلیقه‌های ژانر مرسوم شاعرانه و خلق هنری مبدعانه و نوآورانه است.

این کتاب زندگی‌نامه‌ای درباره این دو شاعر بزرگ، در واقع ادامه و امتداد کاری است که نویسنده فرانسوی از سال 2012 آغاز کرده بود. اولین جلد این مجموعه به والتر بنیامین، فیلسوف و نویسنده آلمانی اختصاص داشت. جلد هشتم این مجموعه که درباره ارنست رنان، فیلسوف و نویسنده فرانسوی و پل لئو، نویسنده قرن نوزدهم فرانسوی است در ماه اوت سال جاری میلادی روانه کتاب‌فروشی‌ها خواهد شد.

فدریک پاژک در سال 1955 در فرانسه متولد شد. او پیش ازاین جایزه مدیسی را برای سومین جلد این مجموعه در سال 2014 و جایزه ادبیات سوئیس را در سال 2015 دریافت کرده بود.

جایزه گنکور که مهم‌ترین و معتبرترین جایزه ادبی فرانسه به شمار می رود هر سال علاوه بر جایزه اصلی خود که در ماه نوامبر اهدا می‌شود جوایز جانبی دیگری نیز دارد که جایزه گنکور بیوگرافی یکی از آن‌ها است.

 سال گذشته دنیس دمونپیون، نویسنده و روزنامه‌نگار فرانسوی برای کتاب "سلینجر صمیمی" که درباره زندگی‌نامه سلینجر، نویسنده امریکایی نوشته بود برنده جایزه گنکور بیوگرافی 2018 شد.

 

شاعر گنکور جایزه ادبی مارینا تسوتایوا فدریک پاژک املی دیکنسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین