کد خبر: 36582 A

"زن خوراکی" مارگارت اتوود سریال می‌شود

"زن خوراکی" مارگارت اتوود سریال می‌شود

نخستین داستان چاپ شده از اتوود رمانی به نام "زن خوراکی" است که در سال 1969 منتشر شد و ماجرای جنبش حق طلبی زنان جامعه کانادا را روایت می‌کند.

ایران آرت: شرکت انترتیمنت وان (eOne) اعلام کرده حق ساخت فیلم تلویزیونی از نخستین رمان مارگارت اتوود نویسنده مشهور کانادایی را خریداری کرده است. قرار است اولین رمان نوشته شده توسط اتوود به یک سریال تلویزیونی تبدیل شود.

به گزارش ایبنا به نقل از ورایتی، مارگارت النور اتوود شاعر، داستان‌نویس، منتقد ادبی، فعال سیاسی کانادایی است. او جوایز ادبیات پرنسس آستوریاس و آرتور سی. کلارک را دریافت کرده‌است و پنج بار برای جایزه بوکر نامزد شده که از این میان یکبار برنده آن بوده ‌است.

نخستین داستان چاپ شده از اتوود رمانی به نام زن خوراکی است که در سال 1969 منتشر شد و ماجرای جنبش حق طلبی زنان جامعه کانادا را روایت می‌کند. شخصیت اصلی داستان زنی به نام ماریان مک آلپین است که با وکیلی آشنا می‌شود که این آشنایی ماجراهای دیگری را ایجاد می‌کند.

به گفته مسئولان شرکت ای وان قرار است فرانچین زاکرمن از شرکت زد فیلم قرار است کارگردانی این مجموعه تلویزیونی را بر عهده بگیرد. البته هنوز سریال بودن داستان به طور قطعی اعلام نشده است.

در حال حاضر سریال سرگذشت ندیمه با الهام از رمانی به همین نام از مارگارت اتوود در کشورهای مختلف جهان به نمایش درآمده است. این سریال توانست جایزه امی را دریافت کند. شبکه نتفلیکس در سال 2017 سریالی بر اساس رمان چهره پنهان این نویسنده کانادایی ساخته بود.

 

نویسنده شاعر مارگارت اتوود رمان نویس زن خوراکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین