کد خبر: 36902 A

ساخت آثار هنری جذاب از کتاب‌های کهنه/ عکسها

ساخت آثار هنری جذاب از کتاب‌های کهنه/ عکسها

هنرمند سوئدی با استفاده از کتاب‌های کهنه و فرسوده، آثار هنری خلاقانه و جذابی ساخته که قرار است در یک نمایشگاه انفرادی در شهر ونیز ایتالیا به نمایش درآیند.

ایران آرت: سسیلیا لوی یک زن هنرمند سوئدی است که با هنر و خلاقیت خود به کتاب‌های قدیمی و کهنه‌ای که در خانه داشته جان دوباره‌ای بخشیده است. این خانم سوئدی که عاشق ادبیات است در کارگاه خود با کمک ابزاری که در اختیار داشته راهی برای تبدیل کتاب‌های کهنه و دورریختنی به آثار هنری خلاقانه و مبتکرانه پیدا کرده است.

 به گزارش ایبنا به نقل از اکتوالیته، خانم لوی که سابقا کتابدار یک کتابخانه بوده از سال 2009 ساخت اشیا‌ء سه بعدی با استفاده از کاغذ را شروع کرده و از سال 2013 نیز به عنوان یک هنرمند متخصص کاغذ همه وقت خود را به این کار اختصاص داده است. آثار هنری او از سوی نمایشگاه هومو فابر در ونیز انتخاب شده تا به صورت انفرادی در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در معرض نمایش عموم قرار بگیرند.

این هنرمند سوئدی با الهام از پیوند معنایی تضاد در ادبیات، کاغذها را از کتاب‌ها جدا کرده و با روشی جذاب دوباره به یکدیگر چسبانده و آثار متنوع و خلاقانه متعددی را چون سرویس چایی، کفش، چکمه، حشره‌ها و گیاهان با استفاده از کتاب‌های قدیمی خلق کرده است.

او از آن زمان تاکنون پیوسته مترصد فرصتی برای پیدا کردن کتاب‌های جدید کهنه‌ بوده تا بتواند با هنرش روشی را به کار بندد تا به ادبیات حیاتی دوباره ببخشد.

آثار هنری خانم لوی علاوه بر اینکه بسیار خلاقانه و منحصر به فرد هستند این ایده‌ را مطرح می‌کند که به جای دور ریختن کتاب‌هایی که دیگر قدیمی و بدون استفاده شده‌اند آن‌ها را بازیابی کرده و به اشیا دیگری تبدیل کنیم.

1

2

3

4

5

کتاب ادبیات هنرمند فرهنگ اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین